Alla inlägg under oktober 2020

Av cecilia wallenius - 22 oktober 2020 15:00

Denna torsdag blev inte som man ville tanken var att jobba men både min mage och mitt huvud sa ifrån igen så det var bara att krypa ner i sängen och sova lite till och tydligen samla lite städ krafter. Man fick även hem ett efterlängtat paket med en till selfie lampa och denna står då på golvet och jag kommer inte att bära den med mig.

 

 

 

Men däremot kommer detta att få åka med antingen båda två

 

 

 

eller så bara ett stativ och selfie lampan.

 

 

 

Det är verkligen skönt att ha förvaring för sin fotoutrustning som är lite skrämmande och man kan lätt plocka bort den om man inte vill ha den framme så man kan väll säga att min kista nu har blivit en förvaring för min fotoutrustning.

 

 

Av cecilia wallenius - 21 oktober 2020 17:02

Denna lediga dag har man bara njutit av livet. Och set till att sitt sommarsmink är bort plockat.

 

 

 

Och i stället set till att man har lite höstsmink med sig på sina resor när man ska resa.

 

 

 

Man tog även och såg till att fixa två korgar till sin bokhylla så nu ser det snyggt ut.

 

 

 

Och så klart har man använt sina  älskingar så fort man lämnat sitt hem.

 

 


om har även fått ett passandeskal så att dom ny kan staila med mobilen om man nu vill det.

 

 

Av cecilia wallenius - 20 oktober 2020 18:09

Denna dag har man jobbat som vanligt så nu har man över taget om. Sin mage igen vilket är underbart. När jobbet var av klarat för dagen så åkte man hem och sov middag och tydligen bestämde sig för att bli snygg i håret så det blev en sväng till frisören.

 

 

 

Och lite koll på kläder innan man åkte hem och fick ett bra samtal. Man passade även på att fika lite innan man såg vad kvällen kunde bjuda på.

 

 

 

Och det hade den verkligen för man har hittat ytligare några ljudböcker man vill lyssna på och som tur är så har man ett ljudboks abonnemang som jag verkligen använder till fullo och så klart hade man sina underbara hörlurar med sig ut plus en ljudbok.

 

 

 

Man har även testat denna efter som man förtillfället älskar att fota och ja man är riktigt nöjd med den.

 

 


Av cecilia wallenius - 18 oktober 2020 15:07

Denna söndag har man äntligen tagit och storstädat sitt vardagsrum det är verkligen ett rum som var i behov av att bli städat även om man gör det ibland så drar man i alla fall inte ut soffan och torkar alla lister jag gör högst det två till tre gånger om året.

 

 

 

Och nu så ar det verkligen nödvändigt för at kunna sita där inne och trivas lite mer än at bara ha tvätten där inne vilket jag kommer att ha men även vill man kunna njuta över att bara få sitta där inne utan att känna att det är stökigt. Så nu är det bara resten av min lägenhet som ska bli snygg innan jag är riktigt nöjd. Man har även knutit lite.

 

 

 

Plus att man har tagit en fika med.

 

 

 

det blev även en sväng i det fina höstvädret med sina underbara hörlurar och en ljudbok så klart.

 

 

Av cecilia wallenius - 17 oktober 2020 18:10

Denna dag började med lite handling innan man tog sin middagslur och samlade lite krafter för fortsatt handling för jag glömde lite den första svängen av min handling så det blev en sväng två. Det har även hunnits med att fika lite mellan shoppingen.

 

 

 

I kväll tände man det första ljusen för hösten.

 

 

 

Man har även börjat lyssna allt mer på podar.

 

  

 

Så mina älskingar kommer väll att användas även till det och inte bara till ljudböckerna. 

 

 


Av cecilia wallenius - 16 oktober 2020 17:29

Denna vecka har inte varit så kul som man hoppades på från början meningen var att man skulle ha jobbat. Men jag har en tjock tarm som kan sätta stop för det och det gjorde den hela denna vecka även om man försökte att även i dag gå och jobba så fick jag vända hem och sova vidare för jag ville inte gå vidare och spy upp allt även om man hade bytt taktik i dag. så det va bara att gå hem och sova vidare och ta hand om sin tvätt när man vaknade och bara njuta av denna dag men jag tog och fyllde på lite pärlor

 

 

 

och lyssnade på en bra ljudbok medans man gjorde två armband.

 

 

 

Det har även blivit lite på fyllt på mina recept så nu har man och baka både till nuet och även jul.

 

 

 

Man har även använt sina älsklingar så fort man har gått utan för dörren för man har varit tvungen att handlat lite ibland.

 

 

Av cecilia wallenius - 13 oktober 2020 16:42

även denna dag blev man hemma på grund av sin mage som inte vill det jag vill ibland eller rättare sagt en tarm i den som inte vill det jag vill. Men i dag kom mina två skal till mina hörlurar så nu kan man mattsa sin klocka om man vill det ibland vilket jag kommer att göra ibland.

 

 

 

Annars har man inte gjort så mycket en dag som denna förutom att sett till att man har lite gott fika.

 

 

 

Man har även börjat att använda sina hörlurar allt mer och jag förstår nu varför jag är tvungen att ha extra batteri till min telefon för jag laddar annars ut det tre gånger om dagen efter som man äter ljudböcker oh i dag testade man att ha en hörlur på sig här hemma medans man fixade lite.

 

 

Av cecilia wallenius - 12 oktober 2020 17:00

Denna dag blev det inte som man tänkt sig tanken var att man äntligen skulle kunna säga den 12 november att äntligen så har man jobbat en hel månad. Men min mage kan leva ett liv som inte jag vill ibland och tvinga en at vara hemma. Så det var bara att krypa ner och lägga sig och sova vidare och vänta ut att magen skulle bli bättre vilket den blev framåt dagen. I dag tog man och testade sina lång zoms objektiv.


 

 

Med sitt nya kamerastativ och ja det kommer man använda allt mer och det är så lätt att bära med sig efter som den dels är liten och nätt sen förvaras den i en väska med.

 

 

 

Men nu tänker man njuta av lite kaffe och kaka innan det är dags för sängen för i morgon blir det jobb.

 

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards