Alla inlägg under januari 2019

Av cecilia wallenius - 31 januari 2019 16:23

I dag för tio år sen vaknade man upp i en fjällstuga och var arbetslös för första gången i mitt liv.  Man viste inte hur länge det skulle vara heller men det varade bara i tre månader sen fanns ett nytt jobb i Linköping som väntade på en. Och en hel del har verkligen hänt på dessa tio år jag har bytt jobb två gånger flyttat även två gånger och blivit faster tre gånger. I dag testade jag att göra smoothie för andra gången i mitt liv och jag måste säga at den blev riktigt god då det kommer med att få bli mellanmål som man kan ha med på dagarna plus att det blir lite variation med vilket kan vara bra.

 

 

Av cecilia wallenius - 30 januari 2019 16:19

Jag har märkt att jag älskar att ha med mig mellanmål jag hade bara i början med mig lite yoghurt till jobbet och kände efter tag att det var för lite så därför blev det även lite frukt som jag äter hos min dag hund. Jag har även kollat på lite smoothies muggar så att det kommer det att få bli med även en sallads burk kommer det att få bli med tror jag i alla fall blir det muggarna till en början. så att man kan ta med sig smoothies vart man ska så nu ska denna använnas

 

   

Av cecilia wallenius - 29 januari 2019 17:24

I dag tog man och testade något nytt nämligen två stycken mellanmål det första är då vanlig yoghurt med müsli.

 

 


 

Där kom jag på när jag var på jobbet att jag ska ta och variera lite köpemusli med lite hemma gord så att man kan få lite variation på det. till mellanmål numer två på dagen blev det lite frukt och kvarg. Vilket jag trodde för något år sen att jag aldrig skulle äta men vad fel jag hade jag tycker det är super gott jag har bara prövat det med smak på änså länge men det kommer nog bli lite naturel så smorning om så när allt jobb var klart för dagen tog man och handlade så att man kan göra müsli i helgen jag ska bara inhandla en glas burk till

 

 

 

Av cecilia wallenius - 27 januari 2019 16:36

Det blev inga armband i dag heller i stället tog man och städade klar lägenheten så got det gick fortsättning följer på det i morgon men det är under bart att komma hem till ett rent och snyggt hem. I dag var man även och köpte lite frukt till mellanmål som man ska ha denna vecka så att man kan vara lite nyttig med vilket jag tänker vara plus att man kan varier det med makor och hoppas på att man inte får ont i huvudet varje dag så att man kan orka mera.

 

 

Av cecilia wallenius - 26 januari 2019 17:43

Denna dag har man inte gjort några rare armband som jag brukar göra på helgerna i stället tog jag och fixade i ordning i lägenheten och tog bort sådant som jag hade rensat ut i veckan plus att man passade på att rensa lite till när man ändå hade en batong över. Jag inhandlade även en till kort sladd till telefonen så att man lättare kan överföra bilder till datorn  att förhoppnings vis kan bloggen börja få mer liv och det kommer mer inlägg på den efter som man slipper leta efter sladden har även en sådan på mina resor. Så att man även kan överföra bilder då lättare.

 

 

Av cecilia wallenius - 25 januari 2019 16:47

Då var det ett tag sen man skrev och det är då dags för en uppdatering. Jag har inte mått så bra som jag velat den sista tiden men nu hoppas jag på lite medvind i segern igen. Denna vecka har man inhandlat en underbar sak till sin surfplatta som gör att det är lite lättare att läsa av recept men har dock inte testat den ännu.

 

 

 

Det blev även en ny mobilplånbok efter som den jag hade gick sönder.

 

 

 

Sen har jag även kommit på att jag älskar verkligen mina yoghurtmuggar och huvudet gör det med vilket jag tycker är under bart.

 

 

 

Så nu är nästa steg att se till att även få med sig något till sin dag hund så man kan orka hela tiden

 

 

Av cecilia wallenius - 18 januari 2019 17:35

Äntligen börjar min styrka komma tillbaka till en jag börjar sakta men säkert bygga upp min själva känsla igen det är långt kvar till den är 100% men sakta men säkert byggs den på äntligen för det har inte varit en höjdare att må så dåligt som man har gjort. Men nu äntligen ska jag ta tag i det och se positivt på livet igen. Ja har även börjat göra lite sällsynta armband igen vilket jag tycker är jätteroligt för dom får så fina kommentarer. Jag kommer rensa ut min egen smyckes till verkning för jag inse att jag inte kommer ha tid med den just nu när ungefär 1000 armband ska göras till nästa år

Av cecilia wallenius - 18 januari 2019 17:35

Äntligen börjar min styrka komma tillbaka till en jag börjar sakta men säkert bygga upp min själva känsla igen det är långt kvar till den är 100% men sakta men säkert byggs den på äntligen för det har inte varit en höjdare att må så dåligt som man har gjort. Men nu äntligen ska jag ta tag i det och se positivt på livet igen. Ja har även börjat göra lite sällsynta armband igen vilket jag tycker är jätteroligt för dom får så fina kommentarer. Jag kommer rensa ut min egen smyckes till verkning för jag inse att jag inte kommer ha tid med den just nu när ungefär 1000 armband ska göras till nästa år

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards