Alla inlägg under juni 2021

Av cecilia wallenius - 24 juni 2021 19:49

i dag när man skulle till jobbet gick man och klurade på hur man skulle kunna få med sig sina objektiv när man vill ge sig ut och fota jag kom fram till att en hopp vikbar ryggsäck inte skulle vara alldeles utmärk så man tog och letade på nätet och hittade men sen såg man att Clas Ohlsson hade en bra som det blev.

 

 

 

Man tog sig även en liten fika innan man tog sig ut på en liten resa för att fira midsommar i Nyköping.

 

 

 

Detta hoppas man på att kunna använda i helgen och ta några snygga naturbilder och även sina objektiv som kan ta bilder på långt håll så dessa hoppas man att kunna använda i helgen annars kommer det att få bli lite senare i sommar men man ska nog ta och testa sina andra objektiv lite under midsommar.

 

 

 

Så som detta som man har läst om ska ta bra naturbilder i solljus.

 

 

 

plss lita annatså som när bilder på blommor.

 

 

 

Man hoppas även påatt hinna läsalite ur dessa två med.

 

 

Av cecilia wallenius - 22 juni 2021 18:45

I dag kändes det som en stor tung sten föll för mig i två och ett halvt år har man varit utan sin handikappersättning och i dag när man var på jobbet kom ett glädjande besked jag får tillbaka den plus det man gått miste om. Så den sista halv timmen på jobbet kände man sig över lycklig och väldigt glad så detta var man ju tvungen att fira man kan ännu inte tro att det är sant men det är det så tack vare min kära mor som verkligen har kämpat för en utan henne vet man inte vad man hade gjort.

 

 

 

Och i dag kom ven en snygg vattenflaska som man kommer att använda i sommar.

 

 

 

 

efter som man gått över till vanligt vatten så kände man att denna var helt suverän och ja den håller vad den lovar.

Man tog även och lyssnade på lite podd och på sin telefon.

 

 

 

och jag är fortfarande förvånad över hur länge det nya batteriet håller plus att den nu är dam fri vilket den inte har varit sedan man fick den men med hjälpa av denna kommer den att få vara det länge hoppas man på.

 

 

 

Jag tog även och bytte fodral på mina älskade hörlurar så at dom kan passa i hopp med min klocka i midsommar.

 

 

Av cecilia wallenius - 19 juni 2021 18:52

I dag har man gjort en hel del bland annat fixat lite kläder man ska ha på sig till midsommar plus lite annat smått och gott som är bra att ha när man är på resande fot. Man har även tagit årets första dopp med n sim tur vilket man inte gjort på länge så man känner sig lite trött och hoppas på att sova gott i natt sen får man se hur mycket träningsvärk man har i morgon.

 

 

 

Men som tur är så är det söndag då så då kan man bara villa så man är pigg och glad till att jobba på måndag. Man måste säga att man verkligen gillas sitt ny balkongbord efter som det går att vika ner så kan man få plats med en klädtork med.

 

 

Av cecilia wallenius - 17 juni 2021 17:10

I dag har man bara jobbat och njutit av livet och fixat lite inför i morgon då min telefon äntligen ska få ett nytt batteri för ja lyssnar på den ungefär 12 timmar per dag så det är inte så konstigt att man måste ha den på laddning jämt nu förtiden plus att man använder den till sina bloggar med efter som det är den jag tar mina kort med. Så känns det skönt att veta att man slipper ha den på laddning innan plus att man slipper ha Power banken i fikan med telefonen för att den ska laddas.

 

 

 

För jag lyssnar extremt mycket på både musik, ljudböcker och även poddar plus ett och annat sommar och vinterprat i p1 ibland när man känner för det. Man kommer även att använda sin platta allt mer för det finns en hel del spännande böcker att läsa i sommar och även lite annat som man kommer att läsa så som lite dokoment. Även denna hoppas man på at kunna använda i sommar när man inte har datorn till hands.

 

 

 

Men man avslutar kvällen med en frappino på balkongen.

 

 

Av cecilia wallenius - 14 juni 2021 18:06

I dag har man inte gjort så mycket mer än att jobbat. När man kom hem så tog man lite extra lång tupplur oh samlade lite krafter til att få ordning på det sista här hemma efter min städning som man har haft för man har rensat ut en hel del. Nu till kvällen tog man och fixade lite till morgondagen smootihe som man äter på morgonen innan man ska jobba.

 

 

 

Och man dricker även när man är på jobbet detta är just nu min morgonranson som man har med sig för att orka med dagen.

 

 

 

Jag har även tagit och fixat i ordning på lite trådar.

 

 

 

För i morgon när man kommer hem så är det tänkt att man ska sätta sig och knyta och lyssna på någon bra bok.

 

 

 

Så att detta kan bli klart så man kan få börja på 15 nya rare.

 

 

Av cecilia wallenius - 13 juni 2021 17:06

Denna söndag fick man äntligen städat i sin lägenhet vilket känns helt underbart så nu kan man ägna sig åt att knyta lite armband och sträck lyssna på lite ljudböcker. Man kan njuta över att det är snyggt i lägenheten för jag orkade inte städa efter min lilla städning där jag tog bort en del som man inte använder plus att man fick lite mer plats i sin bokhylla i sitt lillarum.

 

 

 

Man har även fixat så att trådarna lätt kan komma undan så at man kan få använda sitt vardagsrumsbord till annat om man vill det ibland.

 

 

 

Dessa två tänker man ta och läsa i sommar jag började på dom förra sommaren men orkade inte läsa ut dom då så i sommar tar man nya tag med dom i år i stället.

 

 

 

Man måste säga att man är riktigt nöjd med hur det blev med min höna i köket är jag har mina matlagnings oljor.

 

 

 

Man kommer även ta och läsa lite på surfplattan plus att lyssna på ljudböcker med dessa underbara lurar.

 

 

 

För man har hittat en hel del man skulle vilja lyssna på plus att man kan lära sig lite annat med.så som att lära sig lite språkoc personlig utvekling.

Av cecilia wallenius - 10 juni 2021 16:49

i dag efter att man sovit lite middag bestämde jag mig för att fixa ett läpp syl till min handväska som man tog och lagade tidigare i våras för att kunna använda den lite mer än vad man har gjort.

 

 

 

Det blev även en god islatte caramell.

 

 

 

Innan det var dags att kolla hur det stod till med min mage och man kan väll säga så här att den är en trotsig ett åring som inte ville göra det man var på sjukhuset för att göra men man hoppas på att det gick bra ändå och att det kommer bli en lösning snart.

 

 

Av cecilia wallenius - 6 juni 2021 15:44

 I dag för 18 år sen var man en av det sista som tog sin student för året efter så var det en söndag sen bestämdes det att det skulle fortsätta att vara en söndag. Det innebär att man alltså har jobbat i 18 år och man har varit med om en hel del under den tiden jag har byt jobb två gånger och varit en hel del framför kameran vilket jag inte trodde skulle hända då men där har man varit plus att man förlorat en super god vän som hade värdens kämpar glöd och aldrig var trött. Men till slut erkände han att var det och det var då jag reagerade för första gången och fyra månader senare dog han tyvärr av sin hjärntumör. Och inte nog med det är 28 år sen man även sa hej då till sin bästa kompis som dog. Som man han vara med timmarna innan hon gick bort. Men nu återgå till min student jag och några till var lite väll olydiga den dagen och drack lite skumpa på elevhemmet fast det var förbjudet men det är ju bara student en gång i livet. Man hade sagt till sin mormor som då var sjuk att hon inte behövde vara med uppe i Stockholm den dagen men det var krut i den damen hon var där och det gjorde en glad. 

 

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards