Alla inlägg under november 2013

Av cecilia wallenius - 29 november 2013 15:31


I dag efter jobbet blev det lite fixat till sovrummet så att man kan ha sin surfplatan som kommer nästa vecka vid sängen. Innan jag tog och styrde stegen hem och tog och myste med katten som jag har hos mig det blev även en middags lur innan jag tog tag i lite pyssel bland annat tog jag och sydde mig ett bok fodral i grönt sen tog jag och mätte ut tyg till min vetekudde som även den ska få ett julfodral till sig och även lite mer gröna fodral så at man kan ha och byta med och även tvättas när det behövs. Annars har man gått på moln i tre dagar på grund att man blev faster åt en liten lille som man kommer få se i jul samtidigt med det andra två guldklimparna. Nu ska jag ta och fortsätta att njuta av kvällen och se vad morgon dagen kan bjuda på.

Av cecilia wallenius - 14 november 2013 18:44


I dag tog jag till en början de lugnt och sov middag för att tydligen samla lite kraft för att ta och börja på den vete kudde jag tänker göra mig nu är alla fall vetet i och kudden väntar på ett överdrag innan den kan användas men det tänker jag ta och sy mig i morgon efter jobbet då jag även ska ta och sy mitt gröna bokfodral även lite stickning har det blivit och det kommer man att fortsätta med även i morgon då man ska ha en pyssel eftermiddag. Där både det ena och de andra kan bli klart men nu ska jag ta och sova så att man orkar med morgondagen

Av cecilia wallenius - 12 november 2013 17:25


I dag har jag ägnat mig åt lite fix till morgondagen då min vete kudde kan bli klar för användning det blev även lite tråd till det gröna bok fodralet jag tänker ta och sy mig. Så i morgon efter man slutat jobbet blir det lite pyssel så att man kan njuta av sin egna vetekudde och även sy klart sitt bokfodral man har klippt till så att det kan bli klart med. Men nu ska jag njuta av kvällen för att se fram emot morgondagens pyssel då man ska ta och fixa lite här hemma det kopper även bli glasunderlägg gjorda med.

Av cecilia wallenius - 6 november 2013 17:57


Japp man har hamnat i makrame träsket igen efter att inte ha knutit så mycket på sommaren så hamnade man där igen i dag på morgonen tog man och gjorde en beställning så att man kan ut öka armbanden och även göra lite halsband det blev även lite snyggare ordning i mitt arbetsrum så nu slipper man se kopierings papper liggande. Och lite har fått flytta in i en pärm i stället så att det kan se snyggt ut och att man inte har en massa papper liggande. Annars har det inte hänt så mycket en dag som denna för utom att fått ordning i mitt lila rum så nu ska jag ta tag i resten av lägenheten men den är inte så farlig även sy maskin har fått komma fram så att man kan sy sig ett snyggt bokfodral till jul och lite annat vad vet jag inte än men det blir nog något armband och lite jul dekorationer till tall riset sen får jag se om jag tar och flätar mig ett armband med men jag är lite sugen på de så det lär nog få bli det till helgen. Nu ska jag ta och fortsätt att njuta av kvällen och se vad morgondagen kan bjuda på.

Av cecilia wallenius - 4 november 2013 19:26


Dagen har varit rätt så lugn men nu till kvällen tog man och började fylla kaninen med vad i morgon ska den nog få lite ögon och nos så att den kan bli klar det har även blivit lite koll till akvariet så att även det kan bli snyggt och förhoppnings vis bli av med en hel del sniglar men det kommer även komma lite nya liv dit dels av min egna blandning för det ser ut som man har en hona som kan få barn när som helst sen ska det nog få bli lite mer fisk vad vet jag inte än men det blir nog några av det sorter jag har om jag inte skulle ta och testa något nytt men nu väntar sängen och kudden på en för att se vad morgondagen kan bjuda på.

Av cecilia wallenius - 3 november 2013 16:30


I Dag tog man och började sticka på ett par randiga ben värmare som kommer att bli super snygga. Jag tog även och monterade i hopp den kanin jag har gjort så nu ska jag bara ta och brodera öron ögon och en nos sen får man se vart den hamnar men den kommer nog hamna hos mitt tredje syskonbarn eller om man ska behålla den själv det har jag inte bestämt än. Men om den hamnar hos det tredje syskonbarnet måste man nog hitta på något till dom andra två med så inte dom blir lesna

Av cecilia wallenius - 2 november 2013 16:06


Då var det ett tag sen man tog och bloggade det har inte hänt så mycket på sistone så därför har det inte funnits något att skriva. Men det börjar att hända lite nu jag har äntligen gjort klart en kanin som ska få ett nytt hem i början på december då jag blir faster för tredje gången. Även ett par randiga benvärmare ska det få bli sen har jag kommit på att jag vill påta mig lite halsband så det ska de med så bli men annars så har jag inget mer att sticka nu på ett tag så sy maskinen lär nog komma fram så att man kan sätta sig och sy lite bland annat lite juldekorationer till mitt tall ris och även ett bokfodral ska det få bli sen får man väll se om det blir något mer men det lär det nog bli. Nu ska jag ta och njuta av kvällen så får jag se vad morgondagen kan bjuda på.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards