Alla inlägg under augusti 2018

Av cecilia wallenius - 28 augusti 2018 12:50

Då var leveransen på 90 armband klara för att åka ut i värden denna gång vet jag ej vart dom ska. Men det finns ju en del länder kavar att fylla med rare armband. Det är lite kul att det man sitter i Linköping och gör dom. En kvinna som två lärare inte trodde att det skulle bli något av när hon gick på låg och mellanstadiet men ak vad fel dom hade. Jag har minsann tagit  den svåra vägen i livet och har ett halv tids jobb rare armbanden gör man på fritiden där trodde man nog inte att efter frågan på dom skulle bli så stor som den är i dagsläget. Men denna månad bevisade jag för mig själv att man klarar 45 armband per månad med både jobb och fritid. Så nu är det nästa beställning som ska göras men den är som tur är bara på två hundra men det kommer nog att bli fler för jag har nämligen sett att det är sällsynta dagen om två år och nu tänker jag vara mer förbered än sist så jag tror att det kommer bli mer än 200 snarare tre dubblad och då är man snart uppe i en underbar siffra nämligen 2000 armband

 

 

   

Av cecilia wallenius - 24 augusti 2018 18:10

denna vecka har man försökt att vara på benen men tyvärr inte lyckats fullt ut på grund av att mitt huvud har gjort så ont så att man knappt velat leva. Men jag är ändå glad för det.  i r veckan skrev man på ett kontrakt med söndermalnas museum där dom har ett av mina rare armband som man gjort. Jag är annars i daggs läget glad för nu sprits dom över hela eropa och även här i svergie det senaste jag hörde om dom var att dom nu även finns på cafet söta drömmar i gamla stan i Stockholm. Så den elev som ingen lärare ville ha i sin klass är nu känd för sina rare armband detta trodde man inte för fem år sen att dom skulle bli så populära och ja jag är verklige glad över att jag är armbands knytare för sällsynta diagnoser 

 

 

Av cecilia wallenius - 20 augusti 2018 17:22

I dag var det äntligen dags att gå en promenad med en av sina dag hundar. 

När jag lämnade av honom hemma hos sig så åkte jag ner och inhandlade mig ett par gympa skor som kan vara bra till höst promenaderna efter som dom gamla har tappat stunsen det blev även lite koll på t tröjor innan jag åkte hem och tog och städade lite. Det har även blivit lite jobb med det armband jag håller på med som ska vara klara till mitten på september. Sen kan jag även konstatera att jag har blivt ljudboks beroende vad jag än gör förutom när jag lagar mat så lyssnar jag på en ljudbok jag kan inte ens gå en kort promenad så åker en ljudbok på och detta är första sommaren jag har storytel och jag ångrar det inte ett dugg.

 

 

Av cecilia wallenius - 8 augusti 2018 18:59

Då var det dags att blogga lite igen nu var det ett tag sen sist men det har kommit 1102 rare armband ska bli klara eller snarare 90 av dom ska vara leveransklara till mitten på september. Sen har jag gått och funderat på att anta en rolig ut maning nämligen att knytta 1000 armband på ett och ett halvt år. Så nu när vardagen rullar i gång eftersemestern nästa vecka kommer man ha tre jobb varje dag i till våren 2020. Och ja jag har gjort 1000 rare armband förut men då var det under en tre års period annars har man njutit av sin semester och inte gjort så mycket mer än att fått ordning på sitt liv och njutit av att vara ledig efter som det inte kommer finnas med så mycket till våren 2020 men innan man sätter i gång men stordådet ska jag ta och åka på en mini semester över en helg och hälsa på en kompis. Jag älskar verkligen ljud böcker och detta är en ny författare som får hänga men på min armbands tillverkning men hon är inte ensam utan det är 13 stycken till både nya och gamla författare som kommer få vara med på 1000 armbands resan man ska göra till våren 2020


 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards