Alla inlägg under maj 2013

Av cecilia wallenius - 25 maj 2013 18:52

Menan några var på Djurgården och hade roligt tog en annan en långpromenad från sant Eriks plan till centralen med två stopp på vägen bland annat på pandro och sedan vidare till slöjd och detaljer där det blev två sy saxar handlat innan jag av slutade promenaden men en räkmaka fal att sedan sätta mig på tåget till handen. Där man nu väntar på gänget från Djurgården som är på ingång. Så minna fötter kommer nog att sova gott i natt efter dagens promenad på Stockholm gator och torg. Nu ska njuta av kvällen

Av cecilia wallenius - 23 maj 2013 20:59


I dag var jag åter tillbaka på jobbet efter att ha varit hemma och knappt kunnat gå eller röra mig. När jobbet vart slut så åkte jag och fixa så att jag kan knyta mer makrame armband som kommer att användas till helgen hoppas jag och även i vardagen. Annars har jag inte gjort så mycket mer än att gjort lite makrame armband förstås nu ska jag ta och sova och ladda för en spännande helg i Stockholm med lite shopping så att man slipper beställa från nätet sen ska jag även undgås med några vänner.

Av cecilia wallenius - 22 maj 2013 18:57


Äntligen har jag fattat hur man gör av sluten på makrame armbanden och det är inte så svårt som det såg ut att vara så nu kommer det att få bli ett enkla armband utan pärlor till en början sen när man har fått in tekniken lite bättre kanske det blir några med pärlor med så nu till kvällen tog jag och gjorde mitt första snygga armband och det kommer att bli fler av så att man kan ha och byta med. Så i morgon är jag åter redo att gå tillbaka till jobbet efter att ha varit hemma i två dagar på grund av min onda svanskota sen ska det inhandlas med nylontråd och lite annat till helgen. Men nu tänker jag ta och fortsätta att njuta av kvällen och se vad morgondagen kan bjuda på

här kommer bilder på det första makrame armbandet som blev en början till att fortsätta

 

 

Av cecilia wallenius - 21 maj 2013 17:14


Jag har äntligen kommit fram till att det är lättast att göra makrame armband så det kommer få bli det i fortsättningen så lägger jag det andra åt sidan och kanske tar upp det lite senare men i nu läget är det makrame som gäller och det är rätt så enkelt och roligt med. Än så länge blir det enkla utan pärlor men jag är lite sugen på att göra några med pärlor med så det ska nog få bli det med. Annars har jag varit hemma och villat efter olyckan i går på jobbet. Och det känns som jag är hemma i morgon med och tar det lugnt efter som jag fortfarande har ont i både svanskotan och nacken. Nu ska jag ta och sticka lite så gått jag orkar och njuta av kvällen.

Av cecilia wallenius - 20 maj 2013 18:07


I dag blev det inte som jag tänkt det efter jobbet. Meningen var att jag skulle åka och fylla på lite förråd här hemma men i stället så tog jag och slog i svanskotan på jobbet och klarade knappt av och jobba så att det var bara att åka hem och sova lite och ta det lugnt. Jag har även börjat förstå lite instruktioner så nu vet jag äntligen hur jag ska lyckas med mina makrame armband jag har försökt att göra en tid så nu måste man ju lyckats så att man kan bli nöjd för man måste ju öva innan man lyckats jag håller också på att fläta kumihmo som för hoppnings vis kan bli klart till helgen så att man kan använda det och även några makrame armband hoppas jag med kan få bli klara med även poncho stickningen går framåt och det är svårt att slita sig i från den. Nu ska jag ta och fortsätta att pyssla och njuta av kvällen så får jag se vad morgondagen kan bjuda på men det blir säkert fortsatt pyssel då med.

Av cecilia wallenius - 19 maj 2013 17:31


I dag har jag tagit för det mesta och stickat på min poncho. Det blev även lite armband gjorda som man blev riktigt nöjd med. Som kommer användas till helgen och även till vardagen. Annars har jag för det mesta stickat och gjort armband och det blev lite städning även denna dag av lägenheten så att den kan se snygg ut i veckan. Jag har även fått lite besluts ångest på vilken stickning jag ska ta med mig upp till Stockholm så att man har lite tids fördriv så vi får väll se om det blir poncho stickningen eller strump stickningen det kan även bli båda två så jag får väll se. Nu ska jag ta och fortsätta att sticka och njuta av kvällen.

Av cecilia wallenius - 18 maj 2013 10:15


I dag på morgonen tog jag och beställde så att jag kan knyta Kumihimo och även lås så att man kan använda dem det kommer även att få bli lite shopping av lite lås och annat nästa helg när jag är uppe i Stockholm jag får se om jag har börjat på något nytt armband då med som kanske kan få bli lite tids fördriv upp till Stockholm eller om jag tar min stickning med upp det får jag se annars har jag tagit och städat akvariet och det blev lite nya växter när jag var ute och handla och även lite koll på mer fiska som jag funderar på att inhandla för att fylla akvariet med lite mer liv. Annars har jag ägnat denna dag åt lite armbands tillverkning och även lite stickning förstås så att det man har på börjat kan få bli klart.

Av cecilia wallenius - 16 maj 2013 16:52


I dag har varit tillbaka på jobbet. När jobbet var slut blev det en sväng på stan innan jag styrde stegen hem och sov liter middag nu till kvällen tog jag och testade ett av mina stick verktyg så att man kan sticka sig en poncho och ha om man fryser och man kan väll säga att man känner sig nöjd med det resultatet tråds att det bara är en början på den men den kommer nog bli bra även längre fram annars har jag bara haft en skön dag och kollat och funderat på garn till mina natt sockor och kommit fram vilket det kommer att få bli där med så att man kan börja på första paret och göra dem klara för nu har jag äntligen fattat hur jag ska göra med hällen så det kommer få bli lite pyssel av lite av varje i helgen och även lite akvariestäd och kanske lite på fyllning av lite fisk det får jag se. Nu ska jag ta och sticka lite till och njuta av kvällen för att se vad morgondagen kan bjuda på.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards