Alla inlägg under augusti 2013

Av cecilia wallenius - 31 augusti 2013 18:10


Jag det var något som hände nere i Göteborg jag har nämligen fått upp ögorna för stav gång vilket är otroligt kul efter att ha aft gå stavar stående i garderoben i nästan ett halv år så har dom nu kommit fram och jag har verkligen get mig ut på promenader vilket är skönt när man mår så bra som jag gör så nu ska man ta och gå så mycket det bara går till snön kommer i alla fall. Så i dag var jag och kollade på lite träningskläder. När jag ändå var på stan och hämtade mina skor som jag hade lämnat in. Annars har jag inte gjort så mycket en dag spm denna för utom att stickat lite förstås så min bolero som jag håller på med närmasig målet att bli klar

Av cecilia wallenius - 30 augusti 2013 17:39


Japp ni som såg på kanal fem i går kväll fick nog se ett ansikte ni känner igen det var nämligen jag som var på tv så jag var alltså inte med barn som vissa av mina arbetskamrater trodde så nästa torsdag fortsätter dejten och hur det ska så får ni allt se. Annars har jag njutit över att varit ledig denna vecka och på måndag är det dags att åter komma in i jobb rutinerna efter en veckas ledigt. Nu ska jag ta och njuta av kvällen och se vad morgondagen kan bjuda på kanske blir akvariet på fyllt med lite mer liv

Av cecilia wallenius - 28 augusti 2013 19:26

I dag tog jag mitt sista dop i havet för denna sommar innan det var dags för frukost och dagens sista aktiviteter för att på eftermiddagen kvällen ta tåget hem till Linköping igen så man är till baka på jobbet på måndag och gör golven rena och finna

Så hade jag inte jobbet i llinköping som jag trivdes med men nästa sommar ska jag nog ordna en liten viken helg nere i Göteborg för att börja skriva på min bok om att vara annurlunda

Av cecilia wallenius - 27 augusti 2013 21:34

Dagen har man lyssnat på en hel del doktorer.sen har man själv blivit intervjuad om hur det är att leva med spetts syndrom annars har dagen varit bra man känner att man inte vill åka hem i morgon men man blir nog saknad av en del arbetskamrater om man inte kommer till jobbet på måndag. Så det är nog bäst att man befinner sig på jobbet på måndag och tar hand om golven igen och ser till att dom blir rena så man kan spegla sig i dom

Fast väst kusten suger

Av cecilia wallenius - 26 augusti 2013 21:08

I dag tog jag tåget till Göteborg för att där i från åka ut till ågrenska där det är träff i min förening nu till kvällen tog man och fiskade sina första krabbor.annars har det inte hänt så mycket denna dag men morgondagen ses fullspäckad ut så. Det ska bli skönt att sova så att man orkar med resten

Fem av dessa har man fångat det känns väldigt bra för att ha varit första gången

Havet och väst kusten är något speciellt så hade man inte jobbet där man är saknad så fort man är borta så skulle jag nog bo på västkusten men det får bli i mitt nästa liv för jag är en riktig stor stads människa.

Av cecilia wallenius - 25 augusti 2013 17:33


Jag har äntligen hittat min stil på armband det är makrame både med och utan pärlor. Visserligen har jag nog vetat om det ett tag men det är skönt att få det bekräftat för sig själv och efter som jag hatar när lim kladdar så har det blivit att jag gör mina makrame armband med nylontråd för då behöver man bara en tändare och bränna lite försiktigt så att inte knuttarna går upp. Annars har jag inte gjort så mycket en dag som denna för utom att sett till att man har det sista till i morgon då man åker till Göteborg på lite skoj. Men jag kommer att blogga där i från via mobilen. Även akvariet blev snyggt en dag som denna så att det snart kan vänta sig på fyllning av mer fisk för det är verkligen roligare nu när jag har blivit av med det alg problem jag har haft. Men nu är det borta vilket gör att akvariet ser super snyggt ut. Nu ska jag ta och fortsätta att njuta av kvällen och kanske göra mina utflykts makor till tåg resan i morgon så att jag slipper göra dem i morgon bitti då man är trött.

Av cecilia wallenius - 22 augusti 2013 17:47


I dag har jag tagit och gjort klart min andra stora tub halsduk och jag blev riktigt nöjd med den sen tog jag även och stickade min första handleds värmare som jag med är nöjd med annars har jag inte gjort så mycket en dag som denna för utom att göra klart sånt jag har liggande så att man kan börja på något nytt med ett gått samvete. Så till helgen tänker jag nog ta och även sticka klart min bolero så att även den kan få bli klar och kanske användas till nästa vecka då jag ska vara några dagar i Göteborg på kurs. Och efter som den är en typ av kofta och det fortfarande är skönt ute så kan den vara skön att ha med sig. Nu ska jag fortsätta att njuta av kvällen och se vad morgondagen kan bjuda på.

Av cecilia wallenius - 20 augusti 2013 18:50


I dag har jag inte gjort så mycket mer än haft det skönt och jobbat förstås sen har jag hämtat ett paket så nu kan jag äntligen göra handleds värmare för panduro har kommit med en i plast i stället för den i trä så man var ju tvungen att inhandla den men jag har inte hunnit att använda den än men det blir nog den som får följa med till Göteborg så att man kan fördriva tiden på tåget. Jag har även tagit och gjort mitt andra makrame armband med pärlor efter som jag blev så nöjd med gårdagens resultat. Och jag blev även nöjd med dagens resultat med. Trots att jag såg ett fel på det nu men det kommer att få bli mer makrame armband gjorda på söndag på jag tänker ha en pyssel dag där jag ska göra mer makrame armband och då ska det bli snyggare och för hoppnings vis hittar jag inga fel på det när de är klart det ska även bli lite stickat med så att min stora tub halsduk kan bli klar. Så att jag bara har min bolero kofta liggande hemma och väntar på att även den ska få bli klar för den ska inte med till Göteborg. Nu ska jag ta och sticka lite innan jag kramar kudden för natten så att man orkar upp i morgon för då blir det först jobbet och sedan fortat sticknings arbete

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards