Alla inlägg under maj 2014

Av cecilia wallenius - 31 maj 2014 17:08

 

Dagen började med att man gjorde sig lite mer armband och även en liten beställning så att jag kan ta och kumiho armband i veckan. fram åt dagen så tog jag mig ut på en liten shopping tur så att man kan få ordning på lite i lådorna och även fick lite ide som jag visserligen hade fått lite innan men ville testa när jag kom hem och man blev nörd med hur det blev så nu kan man även göra två färgade stora makrame armband så det kommer bli fler av den varan med jag ska även ta och göra smala tvåfärgade med så man även kan variera där med. Annars har jag inte gjort så mycket en dag som denna för utom att gjort armband förstås så man har fått lite snyggt i sina smyckes lådor i morgon tänker jag ta och börja skapa smycken i cennitlera. Det kommer nog bli lite annat gjort med så man får det snyggt och kan börja på något nytt och även fylla på till semestern som man inte kommer vara rastlös om jag känner mig själv rätt dels ska jag ju ta och göra lite mer smycken på semestern och sen har man en fyrbent att vara med på dagarna. Annars har jag inte gjort så mycket en dag som denna förutom att in set att man älskar armband med band spännen man har gjort en hel del och mer lär det bli nu ska jag fortsätta att njuta av kvällen i morgon blir det mer smyckes tillverkning  

dessa kommer det att fåbli fler av. det ska nog få bli några gjorda under min semester + lite annat vad vet  jag inte än men något blir det i smyckes väg.

Av cecilia wallenius - 30 maj 2014 17:37


I dag blev det lite städning i min smyckes låda sen har jag bestämt mig en gång för alla att det inte blir något nytt smyckes verktyg jag är väldigt nöjd med dom jag har man har kollat på lite inspiration på lite kumiho armband och det kommer snart få bli något sånt i stället. För det jag var sugen på i veckan efter att ha kollat på en video insåg jag att det kändes lite svårt så jag tar och hoppar att inhandla det verktyget men det kommer att få bli armband ändå och då kan man ju dels bli bättre på att knyta makramen och även kumiho ska det få bli armband av med så semestern blir inte ändrad bara för man inte in handlar ett nytt smyckes verktyg snarare tvätt om nu kan jag satsa på att utveckla min makrame tillverkning bland annat sen även lite komiho. Nu ska jag ta och njuta av kvällen och se fram emot morgondagens pyssel som kommer att så bli ett par örhängen och en ring sen får man se om man testar på lite komiho men det blir det säkert.

   årets semester är rädad dels ska jag ta och göra lite smycken och sen ska jag ju vara med denna lilla krabat och utfoska gräsmattor runt om i området

 

så man kan säga att min semesster är planerad för man komm vara med denna lilla sockertopp mestadelsså vi får lär os attbekanta oss med varandra.

Av cecilia wallenius - 29 maj 2014 17:47


I dag på morgonen tog jag och sydde klart mitt penselfodral så nu har man penslarna i ett snyggt fodral och man kan inte bli annat än nöjd det ska bara dit lite mer penslar så att det blir helt fult. Så nu är det bara att fortsätta att få ordning även mitt pennfodral blev klart. Jag tog även och ordnade lite till helgens smyckes tillverkning som man ska ha lite mer av det får jag ta och fixa i morgon efter att man slutat jobbet. Sen har man insett att man inte kommer vara rastlös om det är dåliga dagar på semestern dels har man en fyrbent att vara med och dels kommer det att få bli en hel del pyssel gjort i form av armband och örhängen kanske även något mer vad vet jag inte än men något ska det få bli. Annars har jag bara tagit och njutit en dag som denna och förberett inför min smyckes tillverkning som jag ska ha i helgen sen blir det nog något mer så att man kanske får ordning på smyckes lådan med aå att man hittar det man letar efter och även kan få ordning på smyckes tillbehören.


man måsteju ta och visa sitt snygga penselfodralsom vierligen ska få mer penslar i sig

 

jag togäven och fixade till bland mina penor och lite andra tilbehör

 


nu liger morgon dagens pyssel och väntar på att man ska sluta jobba så att det kan bli mer armband och hur dom blir får ni allt se i morgen ring och ett par sommarörhängen ska det få bli med

 

Nu ska jag njuta av kvällen och ladda inför helgens pyssel.

Av cecilia wallenius - 28 maj 2014 17:10


I dag var jag och kollade in ett nytt smyckes verktyg och sedan åkte hem och bestämde mig för att det där vill jag ha efter som jag älskar armband av alla det slag nästan så kommer det att få bli en sådan till helgen så i helgen tänker jag ha lite smyckes tillverkning och ta och göra mig en hel del armband även sy maskin har åkt fram så man kanske även får lite ordning och klart det som ligger och väntar på att bli färdigt. Jag passade även på att lägga in en ljudbok i min mp3 till sommaren. Nu ska jag ta och njuta av kvällen och se vad morgon dagen kan bjuda på en sak vet man i alla fall det blir lite fix i arbetsrummet och även lite som ska sys klart

Av cecilia wallenius - 26 maj 2014 20:31

Dagen böjade lite anurlunda än vanligt nämligen på ett hotelrum i Göteborg där man  fick av njuta en god frukost som hade allt man kan tänka sig när den var av klarad så var det dags att sätta på sig finkläderna och vänta på några som skulle komma med tåg från Stockholm för att tillsammans ta oss ut till aldomörn och ågrenska för att fira hundraåringen och även vara med om när sin egna mor tog imot sitt pris men det är ju inte var dag man sitter vid samma bord som själva drottningen och inte nog med dett. Även david lega men respektive var med vid samma bord så man tog tillfället till akt och badd om lite rapat på hans klädder som hans firma syr upp. Även så var det en hel del andra gäster närvarande. Nu är man hemma efter sin lilla trip  som även inuhölt lite shoping så man kan få det snyggt i sin konstnärslåda smyckes lådan kanske jag tar och fixar i morgon efter att man slutat jobbet för man har en efter längdad bok och hämta ut. Nu ska jag ta och få lite sömn så man är pigg och glad  för att orka med jobbet på förmiddagennu följer n   ågra bilder på några av dom som var med  

för det var ju förstås ågrenska som firade hundra år jubleum det är ju tack vare Axel och Louise ågren som startade upp ågrenska för hundra år sen som såg till att barn

med fotionsnedsättning fick komma dit och se havet och må bra av det  

 














och dessa två herar driver det i samma anda i dag


 

även en hundra åring måste ju ha ett prisent bord eller blom bord för det var mest blommor på detta bord.

  

Årenska dellade även ut sit stora pris som i år gick till sin egna mamma så mintro att hon har en stålt dottra nu.

 

Nu är det dags att leta upp sin säng så att man orkar med jobbei morgon



Av cecilia wallenius - 23 maj 2014 17:22


I dag blev äntligen akvariet stor städat som jag har tagit och dragit på i alla fall två veckor även resten av lägenheten blev i ordning gjord till helgen så nu har man rent och snyggt omkring sig och verkligen ta och njuta. Även min smyckes låda blev städad so man även ser vad man har där det kommer även att få bli lite mer verktyg för jag tänker vara lite kreativ och börja jobba lite med lera och göra smycken. Dels pärlor till mina makrame armband och dels lite ringar och örhängen. Och även lite halsband som kan passa till. ¨nu ska jag ta och njuta lite av mitt rena hem och sätta mig på min balkong och läsa.

Av cecilia wallenius - 22 maj 2014 19:56


Snart får man äntligen ordning på sin konstnärs låda så att efter att ha funderat lite om det är värt att lägga pengarna på ett nytt smyckes verktyg så tänker jag inte ta och göra det även om jag kände så i morse när jag vaknade jag kan göra armband ändå för det kommer få bli mer armband och även lite mer örhängen. Även sin konstnärs väska som man knappt har använt ska komma till användning i sommar för jag antar att är det varmt så vill man ju inte vara inne så jag och min daggliga fyrbenta kompis ska nog ta och utforska ett antal gräsmattor runt om i området. Annars har jag inte gjort så mycket en dag som denna. För utom att fyra ringar blev klara och ligger på tork för att sedan användas. En av dom kanse redan på söndag det får jag se.

Av cecilia wallenius - 19 maj 2014 17:26


Då har man förberett för lite smyckes till verkning till fredags kväll och även lördag eftermiddag kväll. Även håret blev snyggt så nu är man snygg till nästa vecka även blev det lite smyckes till verknings material inhandlat så att man kan ta och göra sig något snyggt som man kanske ska ha på sig nästa vecka det får jag se. Men en sak är säker jag har min semester räddad och man slipper vara sysslolös för dels ska jag undgås men syrrans hund på dagarna och på kvällarna kan man sätta sig och göra en hel del smycken så jag vet i vilken affär jag mest kommer till bringa min tid nästa söndag då jag är nere i Göteborg det nämligen panduro så att man kan ta och köpa det jag inte har i mitt panduro här i Linköping. Och det kanske blir lite andra affärer som får något besök med det får jag se. Nu ska jag ta och njuta lite av kvällen

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards