Alla inlägg under mars 2013

Av cecilia wallenius - 27 mars 2013 17:52


I dag blev det fortsatt städning för morgondagens el byte jag har även bestämt att jag ska ha en elkontakt vid sängen så att man slipper skarvsladdar efter som det är så fult så i morgon efter jobbet tänker jag ta och fixa nya lysrör till akvariet sen får jag se om det även blir växter så att man kan sätta i gång det med efter att el nissarna har varit här. Det har även blivit lite stickat med så nu börjar i alla fall en halsduk bli klar och även en mössa är på börjad men inte färdig men det blir den ju snart så att man kan börja på en ny mössa och halsduk det ska även bli handleds värmare men det tar jag nog och stickar lite på i påsk då jag är hemma i Nyköping. Nu ska jag ta och fortsätta att sticka och njuta av kvällen i morgon blir det åter städning fast då ska allt till baka på sina platser igen och även akvariet kommer nog komma i gång så att husdjuren kan flytta tillbaka till påsk så att dom slipper bo trångt och kan ha det åter lite lyxigt till påsk. För det saknar sitt stora hem och jag kan förstå dom

Av cecilia wallenius - 26 mars 2013 18:46


I dag efter jobbet tog jag och handla lite spackel och färg så att man kan fixa hålen i arbetsrummet. När jag kom hem tog jag till det början rätt så lungt nu till eftermiddagen kvällen fick man ett städ ryck och städade lite dels ska el nissarna komma på torsdag så då är man ju tvungen att flytta på lite möbler och då passar man på att storstäda när man ändå var i farten så snart är vardagsrummet i alla fall storstädat även akvariet kommer få sig sen omgång när även det är tömt och ska flyttas ut i från väggen. Det har även blivit lite stickat men. Men nu tänker jag ta och sticka lite till och njuta av kvällen i morgon fortsätter storstädningen i resten av lägenheten så att det kan bli snyggt tills man får gäster som ska prov bo hos mig. Jag funderar även på att inhandla en ny lucksatts till akvariet efter som den jag har är ful och lite trasig men det ska jag nog ta och sova på men troligt vis så kommer det bli en ny nu när akvariet kommer bli storstädat.

Av cecilia wallenius - 25 mars 2013 20:06


I dag har jag åter tagit och stickat vilket är både roligt och skönt att bli klart med sånt arbete man har haft liggande alldeles för länge. Det har även blivit lite städning och lite undan plock av vinterkläder. Det har även blivit en del smurf spelande. Jag har även varit och inhandlat mer garn så att man kan göra klart det arbeten man har liggande för det fattades lite + att man har förberett för lite el nissar som ska komma och byta min el på torsdag så denna påsk tänker jag i alla fall inte pynta jag får i stället ta och njuta av andras även husdjuren kommer få bli flyttade med det är bara över helgen dom kommer få bo lite trångt. Nämligen i mitt lilla akvarium. Nu har min gamla tv bänk snart åkt ut och det kommer bli en ny efter påsk när elen är klar så den veckan vet man i alla fall vad man tar och gör nämligen städar efter dels el nissar och även kommer det att få bli lite vårstädning så att mitt lilla besök jag kommer ha lite och ska prov bo här kan känna sig hemma här hos mig. Så i morgon tar man och kastar ut sin isärplockade tv bänk. Och det kommer även att få bli lite stickat med efter som man troligt vis inte har någon ström men det kommer i alla fall bli lite stickat nu innan man tar och somnar för att se vad morgondagen kan bjuda på.

Av cecilia wallenius - 24 mars 2013 18:48


I dag har jag åter tagit och stickat vilket är både roligt och skönt att bli klart med sånt arbete man har haft liggande alldeles för länge. Det har även blivit lite städning och lite undan plock av vinterkläder. Det har även blivit en del smurf spelande. Jag har även varit och inhandlat mer garn så att man kan göra klart det arbeten man har liggande för det fattades lite + att man har förberett för lite el nissar som ska komma och byta min el på torsdag så denna påsk tänker jag i alla fall inte pynta jag får i stället ta och njuta av andras även husdjuren kommer få bli flyttade med det är bara över helgen dom kommer få bo lite trångt. Nämligen i mitt lilla akvarium. Nu har min gamla tv bänk snart åkt ut och det kommer bli en ny efter påsk när elen är klar så den veckan vet man i alla fall vad man tar och gör nämligen städar efter dels el nissar och även kommer det att få bli lite vårstädning så att mitt lilla besök jag kommer ha lite och ska prov bo här kan känna sig hemma här hos mig. Så i morgon tar man och kastar ut sin isärplockade tv bänk. Och det kommer även att få bli lite stickat med efter som man troligt vis inte har någon ström men det kommer i alla fall bli lite stickat nu innan man tar och somnar för att se vad morgondagen kan bjuda på.

Av cecilia wallenius - 23 mars 2013 16:35


I dag tog jag och stickade kart på den mössa jag började på för två dagar sen och man kan väll säga att man blev nöjd med resultatet jag har även tagit och börjat att sticka på en tub halsduk som jag kan ha till min mössa det kommer även att få bli handleds värmare med. Annars har jag inte gjort så mycket denna dag. För utom att tagit och stickat för nu är man inne i det och då är det omöjligt att sluta jag får väll se hur det går med det om några veckor när jag ska få lite katt besök av två katter men då kan man ju alltid ta och göra lite armband eller så kan man sticka när dom sover. Nu ska jag ta och fortsätta att sticka och njuta av kvällen så får jag se vad morgondagen kan bjuda på men det blir nog lite förberedelser för el nissar som ska komma och byta ut mina kontakter till jordade.

Av cecilia wallenius - 21 mars 2013 18:30


I dag på morgonen såg jag två små liv till i milt akvarium. Det är verkligen roligt med fiskar. Annars har jag tagit och stickat mest hela eftermiddagen. Så att man snart kan se något färdigt resultat av det man gör. Jag struntade att sticka klart kaninen och gav mig i stället på att prova att sticka lite ribbstickning. Som till en början verkade svårt men med lite hjälp av en film från nätet så förstod jag hur jag skulle göra och det blev genast mer roligare att sticka så nu håller jag på att sticka randiga benvärmare och hoppas på att dom ska bli snygga och kanske bli fler fast då behöver dom inta vara randiga det får jag se. Annars har jag bestämt att ägna denna helg åt lite städning och stickning så att man kan njuta av ett rent och snyggt hem ett tag tills man får lite gäster som ska prov bo hos mig sen får vi se vad som händer. Nu ska jag ta och fortsätta att kolla på lite garn så att man kan ta och sticka i helgen. Sen får jag se vad morgondagen kan bjuda på mer men i helgen blir det i alla fall lite stickning sen får jag se om jag tar och gör något armband med jag är lite sugen poå det med så det ska nog få bli det med.

Av cecilia wallenius - 20 mars 2013 17:10


I dag har jag tagit och handlat lite mat så att man klarar sig ett tag. Det har även blivit lite koll på lite garner för jag har sån lust att bara sticka och få lite arbeten klara för att det skulle vara kul att se slut resultatet någon gång. Suget blev för stort för att vänta på att sovrummet skulle bli klart för att kunna använda det ny inköpta lakans setet så jag tog och renbädda med det nu till kvällen. Annars har jag bara njutit av denna dag. Nu ska jag ta och sticka lite så att man även kan njuta över att få färdigt lite arbeten man har liggande och vill göra klart.

Av cecilia wallenius - 19 mars 2013 19:30


I dag tog jag och inhandla ett nytt påslakan sett till sov rummet så nu kan det bli riktigt grönt och snyggt där inne. När jag kom hem tog jag och sov lite middag för att samla lite kraft för att städa mitt kök så nu kan man ta och njuta över att det är rent. Det har även blivit lite lok på lite katt tillbehör efter som det börjar närma sig att det ska komma två katter hem till mig först på prov sen får jag se hur det går om det vill stanna hos mig. Jag tog även och städade lite i arbetsrummet när jag ändå var i städ tagen. Nu ska jag ta och njuta av kvällen för att se vad morgondagen kan bjuda på

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards