Alla inlägg under februari 2022

Av cecilia wallenius - 16 februari 2022 13:53

Dags att skriva lite igen då ja tiden bara rusar i väg eller ja man kan väll snarare säga att man har fastnat i pyssel träsket vilket är super kul. I dag blev det lite fix till morgondagens hantverksgrupp då man ska ta med sig detta ja min egna variant på os mössa.

 

 

 

Man har även börjat på en ny tavla så vi får se när den blir klar den är något större än det andra man gjort men ja men ak så kul det är. och ja om gillar man hand arbeten och inte är så bra på korsstyng så bör man prova detta plus att man kan göra sina egna tavlor med sina egna bilder.

 

 

 

Och något som har underlättat arbetet för min del är ett ljusbord.

 

 

 

plus ett stativ till det.

 

 

 

Sen har det underlättat för min del med ett förstoringsglas så att pärlorna hamnar på rätt håll och plats.

 

 

 

Plus en snygg väska där man förvara diamanterna och jag har alt att numrera mina burkar från 1 till 60.

 

 


 

Och ja bra dutt pennor är bra att ha om man vet att man ska holla på ett tag även om man får med sig det men dom känns som sugrör och är i mitt tycke inte alls bra dessa kan man byta huvuden på och det finns i olika färger med.

 

 

Av cecilia wallenius - 9 februari 2022 16:09

En sak man har märkt nu när sin diamantmålning får ligga framme på hel tid är att det går så otroligt fort jämfört när man hade den på köksbordet ja nu kan man sitta i lugn och ro och bara lyssna på en bra bok och låta den vara framme det kunde jag inte i början. Annars har man inte gjort så mycket en dag som denna förutom att fått några saker som man ska testa när man inte orkar måla med diamanter mer men vill ändå göra konst efter nummer så ja detta ligger oh vänta på en med.

 

 

 

Men jag kommer kvar min diamantmåling med så att man kan variera lite vilket kan vara både skönt och roligt

Av cecilia wallenius - 7 februari 2022 15:27

I dag efter jobbet så blev det lite lim fix för att kunna snygga till två tavlor och ja man är blev nöjd med hur det blev nu är det i alla fall en rak linje och det ser snyggare ut med.

 

 

 

Men tankarna kom när man var på jobbet i dag att ja datorn får flytta på sig lite efter som man nu älskar att pyssla och mitt arbetsrumgästrum är helt perfekt för det så får min dator allt maka lite på sig och som tur är så är den bär bar och ja den kommer få en ny plats men jag vet inte vart ännu. Man har även kommit i gång med den andra diamant tavlan och ja det är lika kul fortfarande och man kan koppla bort allt för en stund oh bara vara även om man inte har haft så ont den sista veckan så är det väldigt avkopplande och ja tiden bara rusar i väg. man ska snart ta och göra sina egna bilder. 

 

 

Av cecilia wallenius - 6 februari 2022 15:20

Då var det väll dags att skriva lite igen då. efter som min ena höft inte har velat vara med en på ett tag så har man inte kunnat göra så mycket som man velat förutom att gjort min första diamanttavla klar.

 

 

 

Och ja sedan man flyttade in sin diamantmålning i sitt arbetsrum så har det gått riktigt fort att få den klar plus att man har varit hemma i tre veckor för att vila en höft som just nu mår bra tack vare att man bytt säng. I dag blev det lite städning blad mina diamanter så nu är det snyggt och det är inte någon pärla som ligger utanför nu alla ligger snyggt i sina burkar ja man älskar verkligen sin väska där man har sina diamanter

 

 

 

till sin målning plus att den är enkel att ta med sig och även flytta på om man skulle behöva det även ljusbordet har varit till stor hjälp för att kunna se.

 

 

 

Så ja man använder sina julklappar man gav till sig själv förra året ganska mycket. Och ja det är det värt när man även ska börja med en annan ny hobby inom kort. Och ma kan ha det frmme efter som det är i mitt gästrum så det  är bara att sätta sig och pärla lite när man har lust.

 

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards