Alla inlägg under april 2014

Av cecilia wallenius - 30 april 2014 17:20


I dag tog jag och fixade ordning det jag rensade ut i går så nu är det nere i källaren det blev även lite puts av lite silver smycken och koll på en kedja till ett hänge man funderar på att använda snart. Så i morgon blir det nog lite koll på kedjor och även lite annat till sommaren. Sen får jag se om man får i hopp något mer halsband som man med kan använda. Annars har man inte gjort så mycket en dag som denna

Av cecilia wallenius - 19 april 2014 18:26

I dag tog man tåget till nyköping för att fira påsk med mina under bara tre syskon barn och man känner sig slut i kroppen efter dels går dagens arbete och sen passa lite barn i dag men man har två dar till ledigt så det är bara att villa upp sig då så att man klarar nästa vecka men nu är det dags att sova   

och man åt själv klart lite ägg med.

 

två av barnen gjick på lite ägg jakt och hittade ägg som påskharen hade tappat på väggen

Av cecilia wallenius - 18 april 2014 17:28


Få har man snyggat till det örhänget jag inte blev nöjd med så nu kan man i alla fall använda det i morgon annars har jag hjälpt min ena syssling att ta bort deras takpannor från deras tomt och det känns i kroppen att man inte är van vid sånt arbete + att hon fick mig lite beroende av ett spel som hon visade så nu har man något att spela när man väntar på att tiden ska gå lite fortare och jag har testat det och man blir helt såld på de för man glömmer verkligen tiden men det kan ju vara skönt i bland så lite mer såna spel ska jag nog ta och leta upp så man har i sommar visserligen kommer jag ta hand om en liten hund valp på min semester men lite hinner jag nog spela mellan stickningen med för den kan man heller inte lämna för jag hittade en hel del garn i går som det kommer bli mys sockor av inom en snar framtid så att dom kommer inte bara vara grå. Nu ska jag snart gå bort och äta kvälls middag hos mina släktingar.

Av cecilia wallenius - 17 april 2014 17:29


Nu kan man äntligen sticka sig ett par mys sockor till för dom är verkligen sköna att ha på sig så det kan man varmt rekommendera jag har även tagit och lagat det jag har så nu är dom äntligen hela ett bra tag till. Det har även blivit lite snyggt i hemmet lagom till helgen. Annars har jag inte gjort så mycket en dag som denna funderar på att snygga till mitt ena örhänge så man kan ha dem på påskafton. Sen får vi sr om jag tar och gör något mer armband innan dess men nu ska jag ta och njuta av kvällen.

Av cecilia wallenius - 16 april 2014 18:31


Då har man förberett för morgondagen in köp så att man klarar sig till helgen då man ska både göra det ena och det andra sen ska man ju vara lite social med men det kommer i alla fall på börjas på et par mys sockor till och det jag har kommer att bli lite lagade med för dom är verkligen super sköna så man sticka sig et antal par till efter som dom går åt så det kommer bli garn köp även i sommar då man har vägarna förbi Stockholm det kanske även kommer bli lite annat inhandlat då med vad vet jag inte i dagsläget men något blir det men nu är det dags att njuta av kvällen och kolla om man ska sysselsätta sig med något spel till påsk med

Av cecilia wallenius - 14 april 2014 18:39


Min bolero kommer att bli klar till påsk så jag kommer även ta hem den så att min mamma kan hjälpa mig att sy i hopp den så att den blir snygg för användning jag har även hittat mitt skal garn i en garn affär i stan så man slipper ta och beställa det annars har jag inte gjort så mycket mer än att sett till att man har snyggt till påsk sen ska man nog snart ta och kolla in så att man har kläder både till helgen och även sommaren då man har lite av semestern planerad

Av cecilia wallenius - 13 april 2014 17:21


Då är äntligen min ponco nästan klar nu ska den bara sy i hopp sen kan man ta och använda den till sommarkvällarna så nu ska jag ta och sticka klart min bolero så att man även kan använda den till sommarens kvällar annars har jag inte gjort så mycket en dag som denna för utom att kollat in lite garn till mitt nästa arbete som man ska ta och sticka sig. Men nu tänker jag ta och sticka på min bolero som jag visserligen har börjat på men inte stickat klart än men nu ska den med bli klar till sommaren

Av cecilia wallenius - 12 april 2014 17:55


Jag har fastnat så i mina stick verktyg så man nästan är lite kär i dom nu ska jag till o med ta och sticka mina egna skalar men först ska jag ta och göra klart det andra som jag håller på med men till sommaren lär det bli några skalar med. Annars har jag tagit och storstädat mitt sov rum för man behöver ju städa emellan åt så nu är det i alla fall snyggt där inne även ponchon börjar bli halv klar äntligen så att nästa vecka ska jag nog ta med den till Nyköping så att min mamma kan hjälpa mig att sy i hopp den så att den kan användas. Inte nog med att man snyggade till lite vid köksfläkten även min bäddmadras fick lite om vårdnad och blev lagad så nu är det bara att vänta tills säng toppen och madrass skyddet har torkat så kan man renbädda min säng men så länge får man låna sin gästsäng och sova i vilket är rätt så mysigt efter som man har närmare till sit pyssel då. Nu ska jag ta och sticka vidare och njuta av kvällen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards