Alla inlägg under oktober 2012

Av cecilia wallenius - 31 oktober 2012 17:41


I dag tog jag och fyllde på med lite mer garn så att man är sysselsatt till helgen då jag ska ha lite pyssel helg bland annat kommer det att bli lite smycken färdiga sen även blir det en hel del stickning av kuddar och lite annat sen får man se om det blir någon tavla skissad med och det kommer nog bli lite sytt med om jag känner mig rätt kommer jag nog ta och sy mig en smart väska att ha mina skickning i när jag är på resande fot annars ha vi tagit och njutit av tillvaron jag och min kompanjon som bor här tillfället hon verkar trivas med livet om man får lite krabba till frukost kan man väll inte säga annat än att man mår bra Nu ska jag ta och sätta mig och sticka lite innan jag ska bråka om min säng som har blivit upp tagen av katten men hon får ligga där för det är rätt så mysigt att ha henne och gosa med innan man somnar för natten. Det har även blivit liter mer koll på vad man kan ta och sticka sig så det lär nog bli lite pyssel i helgen för det äj ju allhelgonahelg helg och inte så mycket öppet så så kan man ta och passa på att färdig ställa lite jobb som man har liggande. Jag ska även ta och sy lite inne kuddfodral till det kuddar som ka vara i sovrummet nu ska jag ta och fortsätta att njuta av kvällen.

Av cecilia wallenius - 29 oktober 2012 17:05


I dag efter jobbet blev det lite mer garn köp så nu kan kuddarna i min säng snart bli färdig stickade. Så att det kan bli snyggt i sovrummet med. När jag kom hem tog jag och städade lite i min garn korg så att den kunde bli snygg så man kan se vad man har för garn jag har även planer på att inhandla en förvarings box att ha under sängen där jag kan ha mitt garn som jag inhandlar men inte har börjat att använda än efter som man nu har sin garn korg i sovrummet för det är där jag sitter och stickar för det mesta. Annas har jag kollat på hur man kan få i gång sin nya akvarie dekoration så den lär komma i gång i slutet på november om jag känner mig rätt det har även blivit lite stickat på det nya kuddarna till sovrummet och det kommer bli lika snyggt som jag har i mitt lilla gäst rum. Nu ska jag ta och mysa men syrrans katt som är här på besök i en månad det går riktigt bra hon verkar trivas vad jag ser.

Av cecilia wallenius - 28 oktober 2012 17:43


I dag har jag tagit och fixat lite här och där i lägenheten jag har även tagit och fyllt den sista kudden och sytt i hopp den så nu är min lilla gäst soffa riktigt mysig att sitta i det har även blivit nya dukar till sovrummet att byta emellan. Så nu kan man variera lite dukar där inne det ska visslingen bli fler dukar dit in men nu väntar jag tills mina nya gardiner kommer dit sen kommer det att bli snyggt där inne med med lite mer mattor till golvet. Jag har även tagit och sytt lite till min sticknings påse så nu kan man ha allt sammalt i en påse när man ska ha det med sig det kommer även bli en smart påse för sånt som blir klart när man är ute och reser och vill börja på något nytt vilket jag oftast vill för har jag väll satt i gång med en sak är det svårt att slita sig sen går tiden mycket fortare när man reser och har en stickning på gång med en bra ljudbok i öronen med. Det blev även en blomma till i sov rummet så nu är det riktigt snyggt i fönstret med. I morgon blir det mer garn inköp så att man kan ta och sticka till kuddarna som ska vara i sovrummet för där ska det med få bli lite kuddar som ligger på sängen när den är bäddad. Jag har även hittat en pläd som kommer få hänga på stolen som står där inne så nu vet man vad man ska använda presentkortet man fick i julklapp föra året till det blir en rostfärgad pläd som kommer få bo i sovrummet. Jag har även börjat att sticka på mina första natt sockor som jag ska ha när jag sover och fryser om fötterna och jag tror jag kommer sticka ett antal par till så man har att byta med Nu ska man ta och njuta av kvällen och vänta på sin lilla säng kamrat som snart ska ta sig hit och dela säng med en.

Av cecilia wallenius - 27 oktober 2012 16:36


I dag har jag ägnat mig för det mesta åt att städa hos mina husdjur och även gjort snyggt hos dem men lite nya växter och lite nya husdjur blev det med faktiskt så nu ska ja bara ta och spara i hopp till en luft pump och en lampa så att min skattkista jag inhandla i går kan få komma till sin rätt efter som jag nu har ett skeppsvraks tema med allt vad de innebär. Jag hittade även ett till gömställe passande temat så vi får väll se när det kan inhandlas med. Annars har jag tagit och gjort snyggt i lägenheten så att våran lilla gäst som man kommer få dela sängplats ska trivas men det tror jag att hon kommer göra. Jag har även blivit suggen på ännu mer fiskar så det kommer nog få bli några av dem med fast då i slutet på nästa månad. För då har jag förhoppnings viss fått rätt el som jag ska ha efter som dom ska byta ut elen i mitt hus jag har även en lösning för minna husdjur under de dygnet dom ska hålla på för ett 240 liters akvarium flyttar man ju inte på i det första tagen så alla minna hus djur kommer att få bo trångt ett dygn tills det är klart nu ska jag bara ordna billiga plastväxter och en batteridriven luftpump för det behöver ju lite syre även fast elen stängs av. Det har även blivit lite kol på garn till minna kuddar som jag ska ticka till sovrummet så nästa helg ska jag nog ta en sväng till garnaffären och köpa mig lite garn till minna kuddar sen lär jag sticka men det är ganska roligt och avkopplande att sticka det är nästan så att det är svårt att slita i från sig det i bland men man måste ju det i vissa fall för man måste ju äta och även dricka lite. Nu ska jag ta och sticka och fortsätta att njuta av resten av kvällen och ställa till baka klockan en timme efter som det är vintertid i morgon när man vaknar.

Av cecilia wallenius - 26 oktober 2012 17:37


I dag var jag åter tillbaka på jobbet det kändes skönt att bara jobba en dag innan man var ledig igen. När jobbet var slut tog jag och kollade på lite växter till akvariet som kommer att inhandlas i morgon. Det blev även lite koll på mer fiskar som kommer att komma på måndag om jag känner mig rätt vilket jag gör. Annars har jag tagit och fyllt på matförrådet lite och även plockat lite efter som man snart ska ha ett litet hus djur hos sig. Jag har även köpt den först a julklappen eller ett års presenten till mitt akvarium jag kunde bara inte mot stå när jag var i djur affären för att kolla på mer fisk så blev det en julklapp till mina fiskar passande deras tema så nu ska jag bara ta och fixa lite till det så ska dom få de i julklapp av mig det blev även koll på mer fisk som kommer få flytta in på måndag för jag har ju blivit lite förälskad i en ny sort som jag har och det kommer bli fler av den och lite mer av det andra sen får vi se om jag fyller på med något mer det lutar åt det i alla fall jag är lite sugen på det. Annars har jag tagit och kollat på både luft pump och lite belysning till mina fiskars julklapp och gittat de jag föll för så nu ska jag bara ta och få ordning på min el sen kan man ha det snyggt i sitt vardagsrum vilket kommer vara helt underbart att slippa skarvsladdar som jag har i dagsläget för jag har bestämt hur jag vill ha elen i mitt vardagsrum så nu ska jag bara ta och bestämma i resten av lägenheten för jag ommer nämligen få min el renoverad ganska snart jag har även kollat på en sak till mina fiskar när elen kommer vara av stängd så måste ju dom kunna andas ändå så det lär det nog få bli så man inte har döda djur efter som jag nu har fastnat för fiskar och kommer fortsätta att ha dom även om det är jobbigt att städa hos dom i bland så gillar jag verkligen att ha lite djur. Nu ska jag ta och fortsätta att njuta av kvällen och sticka lite på en kudde tror jag.

Av cecilia wallenius - 25 oktober 2012 18:22


Det blev att jag var hemma i dag med men i morgon är det ju fredag så då tänker jag ta och jobba för att sedan åka hem och fortsätta med min städning som jag på började nu till efter middagen sen är det ju en skön helg man kan ta igen sig på efter som jag inte har varit mig själv i tre dagar så kan det vara skönt med lite mjukstart med jobbet. Annars har jag bara ägnat dessa dagar åt att sova och sticka så klart. Lite kuddar till sovrummet. Det har även blivit lite koll på garn till mer kuddar som jag ska ha till min säng för det jag hade tänkt från början blev inte snyggt men det kommer nog det nya att bli. Annars har jag tagit och plockat och fixat lite till helgen. I morgon ska akvariet bli snyggt med nya växter så att det är snyggt till helgen då jag har det sista att städa för denna gång en kommer det bli riktig storstädning efter några veckor för då ska man ju ha fint till första advent. Men nu tänker jag ta och fortsätta att njuta av kvällen och sticka lite till så får jag se vad morgondagen kan bjuda på.

Av cecilia wallenius - 24 oktober 2012 17:35


Jag stannade hemma i dag med men i morgon är jag nog tillräckligt frisk för att ta och jobba. Så i dag har jag för det mesta sovit och stickat klart den sista kudden till min gäst soffa så nu ska jag bara ta och inhandla lite fyllnads vadd så att den kan bli helt klar men det gör jag nog i morgon efter att man slutat att jobba för då kommer det att så storstädning av lägenhet så att den är snygg när man ska ha en gäst boende här hemma. Det sdka även inhandlas lite nya växter till akvariet och en växt till mitt sovrums fönster. Jag funderar även på att ta och inhandla lite mattor till sovrummet med nu när det kommer bli snyggt med hemstickade kuddar till min säng. Som jag ska ta och sticka lite på. Det har även blivit ett sug att fylla akvariet med lite mer fisk så det lär nog bli det med. Äntligen är alla kuddarna till soffan klara nu ska bara den sista fyllas och sys i hopp. Sen jag jag nog ta och sy mig ett lapp överkast dit så att det blir riktigt mysigt att sitta i sen jag har även börjar på lite kuddar till min säng i sovrummet så dit ska jag med ta och sy fodral men nu tänker jag ta och börja på ett par sokor som kan få värma frusna fötter när man sover.

Av cecilia wallenius - 23 oktober 2012 17:05


I dag stannade jag hemma för jag kände mig inte frisk och pigg som jag brukade så det var bara att ta och sova ett antal timmar till. Men jag tog och stickade lite på en kudde till mitt sovrum så nu lär man snart ta och sy lite fodral dit så att det blir snyggt där inne jag har även börjat på den sista kudden till min gäst soffa så nu kan man snart ta och njuta över att den är klar med för kuddarna tog jag och sydde i hopp i går så nu ska jag bara ta och sy mig ett överkast dit så att det kan bli snyggt. Jag har även tagit och tvättat lite så nu hänger den på tork för att sedan vikas och hamna där den ska vara men det gör jag nog i slutet på veckan då jag tänker ta och städa lite för att man ska ha ett litet djur på besök så jag får se om jag blir av med min säng eller om vi kan dela på den vilket vi brukar ta och göra. Nu ska jag ta och sticka och villa lite så att man förhoppnings vis är piggare till i morgon men jag tänker vara hemma i morgon med.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards