Alla inlägg under januari 2012

Av cecilia wallenius - 15 januari 2012 21:00


Dagen började med god frukost innan man intog en förmiddagspromenad med snöfall sen så fick man åter igen en god mat innan man tog och åkte hem för att vara på jobbet på måndagsmorgon men jag tog och tjänade lite pengar på tågen så nu har jag snart ett akvarium i sovrummet med sen är det bara två mator som ska dit så blir det snyggt där inne med.


 

Av cecilia wallenius - 14 januari 2012 19:00


I dag vaknade jag uppe i Sundsvall hos några bekanta där dom har mer snö än var det var i Linköping innan man åkte upp men man är ju i Norrland så det är väl inte så underligt. Förmiddagen bjöds på promenad tur

 

innan man åt en god svampsoppa sen åkte man i väg att träffa några barn och vuxna och se hur de bodde  där servrades eftermidagss fikat

 

innan man intog en tre rätters middag på ludvigsbergsvägen när kvällen fortsatte med gott sällskap och en trevlig pratstund innan man intog sängen för att vara pigg på söndag.

Av cecilia wallenius - 13 januari 2012 15:15


Då har man i alla fall jobbat en dag denna vecka. Men man är visserligen helt slut men man har ju varit sjuk denna vecka så det är inte så konstigt med de. I dag efter jobbet sate jag mig på ett tåg upp till Sundsvall i stället. Så fiskarna fick klara sig själva över helgen men jag har en matare så förhoppnings vis är dom inte döda när man kommer hem på söndag. Men jag tänker ta och köpa lite mer fiskar på måndag efter jobbet.

Av cecilia wallenius - 12 januari 2012 14:03


I dag har jag bara haft det skönt och känner mig faktiskt helt frisk från min förkylning. Annars har jag tagit och städat och vädrat i lägenheten så nu är det friskare luft i den och den är även snyggt överhelgen vilket man kan ta och njuta av när man kommer hem på söndag igen. Annars har jag bara haft det skönt en dag som denna det blev även lita handlat för lite har gott åt när man har varit hemma denna vecka sen blev det även lite som jag ska ha med mig till Sundsvall i morgon. Det blev även lite koll på nya fiskar som kommer att inhandlas på måndag. Sen handla jag även lite annat nu är man laddad för en rolig helg i Sundsvall jag ska bara ta och jobba lite innan jag tar och åker dit. Nu ska jag ta och njuta av att jag har det så snyggt i lägenheten och städa lite bland mina underbara husdjur som kommer att bli fler på måndag.

Av cecilia wallenius - 11 januari 2012 16:28


Då har man snart varit sjuk i en vecka vilket jag inte hade planerat i början på detta år men de är inget annat att göra än att vara hemma och hoppas på att man blir frisk snart men jag känner mig klart på bättringsvägen. I dag har jag för det mesta haft det skönt sen blev det lite tvätt och städning. Jag har även tagit bort det sista av julen och gått ner med jullådorna till källan där det får sova till december då det får komma fram igen. Nu håller jag på jag på att lägga in lite ljudböcker till mp3 så man kan lyssna när man ska ut och resa till helgen. Nu tänker jag snart ta och sova för jag känner mig dö trött men jag blir hemma i morgon med sen får jag se till fredag hur det blir men troligt vis så ska jag ta och jobba då så har man i alla fall gjort de någon dag denna vecka.

Av cecilia wallenius - 10 januari 2012 10:35


Japp jag blev hemma i dag med. I dag har jag tagit bort julen så nu har jag bara lite julgardiner och julblommor kvar. Sen har jag lagt ytligare lite mer ljudböcker på cd skivor. Annars har jag för det mesta sovit och haft det skönt. Och tvättat förstås för man är ju tvungen att ha kläder trots att man är hemma men i den här takten som det tar att bli frisk så ska jag nog ta och jobba i slutet på denna vecka annars så ska jag jobba nästa. Jag har även beställt lite pocket böcker som jag ska läsa till helgen tror jag men nu ska jag fortsätta att städa ut julen och vädra så man får lite friskare luft i lägenheten.

Av cecilia wallenius - 9 januari 2012 15:15


Det blev att jag stannade hemma från jobbet i dag. För det mesta har jag bara tagit det lugnt i dag och sovit så mycket jag bara orkar. Men ja har lagt det jag lånade i Nyköping på lite cd och lite annat som så nu har jag att lyssna på ett tag fram över och det är ju tur för det går åt lite ljudböcker för min del när man är sjuk. Annars har jag städat bort julen så mycket jag bara orkar det är bara lite julblommor kvar. Nu sitter jag och dricker en ingefäre drink för att lugna ner min förkylning. Jag blir hemma från jobbet i morgon med då ska jag passa på att sova lite till för jag vill vara pigg till helgen.

Av cecilia wallenius - 8 januari 2012 15:22


I dag fick jag skutts hem till Linköping igen där jag nästan omedelbart gick och lade mig för att sova vidare och kanske e om man skulle ta och jobba i morgon men nu efter middags sömnen så ränker jag inte ta och jobba i morgon i alla fall för jag är förkyld så det bara stänker om det så jag får se hur jag mår i slutet på veckan om jag orkar jobba något eller om denna vecka blir att vara hemma och ta hand om sig själv och städa bort julen. Men jag har i sona fal lite att kopiera och som jag ska skicka men mamma när vi t4räffas i helgen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards