Alla inlägg under januari 2012

Av cecilia wallenius - 23 januari 2012 19:39


Efter att man slutade jobbet i dag så tog jag och handlade lite innan jag åkte hem och fortsatte att städa blad annat akvariet sen blev det även hela vardagsrummet. Kvällen kommer att bli rätts så lugn vad jag vet det blir nog att se lite på tv jag har nämligen tre program som jag vill se och alla börjar samtidigt så då är det skönt att det finns internet och man kan se några senare. Sen har jag även kollat på lite akvariedekoration och en ny mobil till mig som jag tänker inhandla så denna månad blir det lite fix med bland annat väntar jag på lite förstoringar till hallen och beslag till ett vitt skåp som jag äntligen ska få i ordning på efter ett och ett halvt år. Mattorna till sovrummet får jag ta nästa månad om jag inte lever snålt denna men det måste jag ju göra ändå.

Av cecilia wallenius - 22 januari 2012 17:44


I dag så tog jag och målade klart skrivbordet i sovrummet det har även blivit en storstädning där inne så nu ska jag bara ha lite mattor och dekoration dit så är det verkligen snyggt där inne. Då är det bara möbelhandtag som ska på ett vitt skåp så är det med snyggt men det kommer troligtvis nästa vecka hoppas jag. Annars har jag bara tagit och njutit av att jag får i ordning på lite. Det har även blivit en sväng på stan där jag tog och fixade lite till arbetskombinerade gästrummet. Till veckan tänker jag ta och få i ordning på resten av mitt hem. Jag hoppas bara att de kort jag beställde till hallen kommer snart så den blir lite mer livad om det blir bra ska jag ta och beställa lite sånt till sovrummet med så det kan bli snyggt på de väggarna med.

Av cecilia wallenius - 21 januari 2012 14:01


I dag har jag bara tagit och städat och pockat. Sen så blev det lite mer inspiration till sovrummet. Hallen gjorde jag klart i går så nu väntar jag bara på ett litet paket med lite kort sen ska jag ut och kolla på ramar så dom kan komma upp på vägen. Det blev även lite plock i arbetsrummet så nu ser det snyggt ut där inne med. Annars har jag för det mesta njutit av denna dag. Det blev en sväng till djuraffären med lite vatten för vatten test. För mina fiskar dör nästan stup i kvarten och det är lite tråkigt kan man känna. Men jag tänker ta och fylla på med lite mer fisk dit nästa vecka då jag vet resultatet. För det är verkligen rogivande att ha husdjur. Annars har jag börjat att snygga till i sovrummet och målat mit skrivbord som står där inne. Sen väntar jag på resultatet av mina hall bilder som jag har skickat på förstoring och ser hur det blir för då tänker jag ta och göra så i sovrummet med. Så det blir lite liv på väggarna där inne med. Jag har även sålt min gamla säng som jag hade när jag var barn så nu är man av med den det känns väldig skönt. Nu är skriv bordet i sovrummet snart klart det kommer att bli snyggt jag är riktigt nöjd med första målningen och sitter nu och väntar på att den andra ska bli klar men färgen måste torka först. Sen ska jag ut och kolla på lite dekorationer till det men jag har redan bestämt vad jag vill ha. Så vi får se när det kan bli inhandlat. Men nästa helg ska jag ha en liten shopping runda så då kanske jag hittar något till sovrummet med.

Av cecilia wallenius - 20 januari 2012 17:06


Äntligen fredag denna vecka har jag känt mig seg men det är ju inte så konstigt efter som att man var hemma hela för veckan för jag var sjuk. I dag när jobbet var slut tog jag och fixade lite innan det var dags att styra stegen hem bland annat blev det en ny mp3 så jag har något att lyssna på när jag står och väntar på bussen. Sen blev det även lite målarfärg till skrivbordet i sovrummet som jag tänker ta och snygga till. Helgen kommer annars att bli lugn för utom lite städning och fix lite här och där. Annars så ska jag nog bara ta och sova så jag är piggare till nästa vecka. Det blev även lite inrednings koll till mitt sovrum som någon gång ska inhandlas. När jag kom hem tog jag och sov middag för jag var allt för trött för att vara vaken men nu är jag pigg och glad och ska snart ta och äta så magen slipper vara hungrig. Jag får se vad kvällen har att bjuda på men den blir ganska lugn vad jag vet.

Av cecilia wallenius - 19 januari 2012 16:04


I dag efter jobbet blev det lite handling. Och även koll på nya mobiltelefoner för det kommer bli en inom en snar framtid. Till helgen tänker jag ta och snygga till mitt skrivbord som jag har i sovrummet. Sen får jag se om det blir något mer dit. Annars så har jag för det mesta fixat och plockat i dag. Och även set på ett snyggt litet bord till gästrummet så jag får se när det kan bli något dit med. Helgen kommer annars bli rätt så lugn vad jag vet kanske tar och städar och fixar lite i arbetsrummet nu när det nästan är i ordning. Det har även blivit lite tittande på lite mer gömställen till akvariet så mina små liv kan känna sig trygga och slipper bli upp ätna.

Av cecilia wallenius - 18 januari 2012 14:34


I dag så blev akvariet äntligen på fyllt av nya indervider besående av lite fiskar innan jag tog och åkte hem. Och tog tag i att vika lite tvätt som var torr. Jag har även kommit fram till vilken telefon det kommer att bli nästa vecka så då ska man ta och gå ut och handla den. Sen kommer det att bli lite mer gömställen till akvarier så mina små liv kan känna sig trygga där dom är. Annars har jag bara tagit och njutit av denna dag. Jag har även bestämt att jag ska ha lite mer sorter av lite fiskar i akvariet men först ska jag ta och se om vattnet är bra innan sen får jag ta och se om det blir någon mer men nu har jag två nya som håller på att äta upp mina sniglar sen blev jag sugen på en ny sort jag måste bara ta och läsa lite mer om den men det lär nog bli några såna med om jag känner mig rätt vilket jag gör.

Av cecilia wallenius - 17 januari 2012 19:38


I dag efter jobbet blev det en sväng till djuraffären men jag hade lite beslut ångest vilka fiskar jag ville ha så jag tar det i morgon istället. När jag kom hem så tog jag mig an tvätten det blev även lite cd kopiering. Nu i kväll såg jag två små liv i akvariet så det är bara att hoppas på att det kan få överleva och bli stora så det inte blir uppätna av mina nya fiskar som jag ska inhandla i morgon. Jag har även bestämt vilken mobiltelefon jag tänker skaffa mig så nu är det bara att hålla tummarna att den finns kvar även nästa veka då jag ska slå till sen ska jag ta och säga upp mitt abonnemang på min andra mobil telefon. Jag har annars bara tagit och njutit av livet och funderat vilka tavlor jag villa ha i min lägenhet som jag tänker för jag har nämligen kort som jag tänker ta och förstora som jag kom på i helgen då jag var borta sen får jag se hur det andra blir och när det kan bli av men det kommer bli något av det med. Annars har jag bara njutit av denna dag. Nu ska jag snart ta och sova så man är pigg tills i morgon då jag säkert hittar på något kul efter jobbet jag ska nog ta en inspirationsrunda på ikea i veckan till mitt kombinerade gäst och arbetsrum och även till sovrummet.

Av cecilia wallenius - 16 januari 2012 16:09

   

I dag har jag tagit och jobbat. När jobbet var slut blev det en liten sväng på stan innan jag åkte hem och plockade lite det blev även lite städ och tvättande. I morgon tänker jag ta och fylla på akvariet med lite mer fiskar för de är lite behövligt. Mitt yngel som bor där växer för varje vecka och ser ut att må bra nu hoppas jag bara på att det ska bli lite mer men det lär väl komma det med. Annars har jag bara njutit av denna dag. Kvällen kommer fortsätta i lugnets tecken. Det kanske blir lita koll på inredning till lägenheten och akvariet de får jag se.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards