Alla inlägg under december 2011

Av cecilia wallenius - 7 december 2011 17:51


I dag efter jobbet blev det lite koll på julklappar för det närmar sig snart julafton sen åkte jag hem och sov middag så städningen som jag hade tänkt att göra får jag ta i morgon i stället. Kvällen har vart ganska så skön har tvättat så man har lite att sätta på sig i morgon. Nu i kväll så började jag lägga in några av mina ljudböcker på datorn sen ska jag flytta dem til min extra hårdisk när jag är klar. I kväll blir det nog att titta lite på tv innan man tar och somnar. Mina fiskar har verkligen blivit sociala av sig de kommer simmande när en ser en och man kan till och med sticka ner handen utan at de är rädda och klappa dom. Men nu ska jag snart ta och sova så man orkar att städa sitt hem i morgon. Få fredag funderar jag på om set skulle få bli lite fisk till sovrummet så det slipper så tomt.

Av cecilia wallenius - 6 december 2011 17:43


I dag efter jobbet blev det lite koll på julklappar för det närmar sig snart julafton sen åkte jag hem och sov middag så städningen som jag hade tänkt att göra får jag ta i morgon i stället. Kvällen har vart ganska så skön har tvättat så man har lite att sätta på sig i morgon. Nu i kväll så började jag lägga in några av mina ljudböcker på datorn sen ska jag flytta dem til min extra hårdisk när jag är klar. Men nu ska jag snart ta och sova så man orkar att städa sitt hem i morgon.

Av cecilia wallenius - 5 december 2011 19:36


I dag tog jag först en liten sväng på stan innan jag åkte hem och sov middag. Kvällen har varit rätt så skön har bara tagit de lugnt i morgon ska jag nog ut på julklappsjakt sen får vi se om det blir något mer. Nu i kväll ficka jag ett litet ryck och gick i genom alla mina ljudböcker det blev även lite kopierade till cd så nu kan jag ligga och lyssna på ännu mer innan jag somnar. I morgon tänker jag ta och fortsätta att städa i lägenheten för vissa ställen är verkligen behövligt sen får vi se vad de blir mer Men nu ska jag ta och sova så jag orkar men morgondagen är lite sugen att lyssna på den nya boken som jag har kopierat av så vi får väll se om det ska få bli den eller någon annan.

Av cecilia wallenius - 4 december 2011 17:21


Dagen började med lite fika på morgonen och tända det andra ljuset. I går hade jag roligt åt mina algätare som lekte glatt med varandra det såg ut som det nya inte fick bo där den stora bor men de har dom fått göra för alla tre lever och mår bra. Jag har även kopierat klart det l ljudböcker till datorn som jag lånade i går så det blev en sväng till biblioteket och lämna tillbaka de jag lånade . Sen tog jag och handlade lite mat som jag ska äta till veckan. Då jag tänker börja beta av lite julklappar så jag slipper ha allt i sista minuten sen ska jag även ta och skicka i väg lite julkort och lite annat Kvällen kommer bli rätt så skön. Men nu är det dags för lite mys fika igen med fiskarna som mår bra i sitt nya hem. Det vill bara ha lite mer gömställen men det hopas jag att de kan kommer i julklappar.


Av cecilia wallenius - 3 december 2011 14:14


Dagen började ganska så skönt tog det rätt så lugnt på morgon satte på en maskin tvätt + en diskmaskin sen har jag kollat på vilket tema jag vill ha i akvariet i sovrummet men inte hittat något som jag fastnade före men det kommer åka på i helgen har bara inte bestämt om det blir i dag eller morgon. Jag får se om det blir något när jag ordnat ett bättre akvarium dit men nu har det i alla inget sen har jag bara njutit av att det är helg tuvär så går tiden lite väl fort. Det har även blivit en målning till sovrummet men jag blev inte nöjd med den men har en till på gång dit får se om den lyckas att bättre fastna i min smak. Alg ätaren gör fint åt sina nya vänner som ska komma och göra den sällskap. Jag kan lugnt säga att jag ångrar inte en minut att jag lånade syrans akvarium i början de fiskar jag hade då har fått mig att må bra nu har dom visserligen ett större men jag är på gång att sätta igång det lilla igen såp jag har det i sovrummet men för det var verkligen härligt sen får jag se hur det går med två stycken men tiden har man ju och intresset med så det ska nog gå bra det i vardagsrummet kommer ha skeppsvrak och skeppsfynd som tema dit har det redan kommit en fotogenlampa som fiskarna verkar gilla den är inte riktig om det är någon som tror de. Nu är även akvariet i mitt sovrum i gång jag får se när det kan komma fiskar dit med har bara inte bestämt vad jag vill ha där inne.


Av cecilia wallenius - 2 december 2011 17:05


I dag efter jobbet så åkte jag och kollade på fiskar till akvariet det blev även fiskmat inhandlat så nu slipper det svälta vilket de annars inte gör sen var jag och handlade lite. Nu i kväll ska jag nog bara ta och njuta och kanske ta och plocka lite så det ser snyggt ut. I morgon blir det först en sväng till biblioteket och lånar lite sen blir det nog lite fiskar inhandlat innan jag tar mig hem och njuter av dem och livet får snart ordna en mys fåtölj så jag slipper så och se på dom men det får bli efter jul tror jag

Av cecilia wallenius - 1 december 2011 14:46


I dag efter att jag hade jobbat så tog jag och åkte och handlade. Det blev även lite kol på fiskar och växter som kommer inhandlas i morgon. Sen bär jag kom hem så satte jag upp en tavla på väggen så nu ska jag ta och måla lite mer så det blir snyggt på väggarna här hemma Sen kan man ju passa på att njuta efter att det är klart annars har denna dag varit rätt så härlig så nu laddar man in för en helg som kommer bli minst liga bra som den förra jag har inga planer mer än att njuta med lite advents fika på söndag sen får vi se vad det blir mer. Jag var även och kollade på lite gömställen till fiskarna men jag hitta inget jag ville ha till dem i sovrummet men något kommer det nog att bli.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards