Alla inlägg under april 2020

Av cecilia wallenius - 30 april 2020 17:12

I dag för 18 år sen tog man på sig sin studentmössa för först gången sen var det dags för lite olovlig fest på skärholmens elevhem efter som det var alkoholförbud men set struntade jag och några till totalt i. det är bara att konstatera att tiden har gått väldigt fort man har bot i tre lägenheter om man bortser från den man bor i och har un.er dessa år haft två jobb och har ett tredje där man jobbar på just nu. Man har även under dessa år blivit både faster och moster. Och sagt upp en kontakt med en av sina föräldrar och det saknar man inte ett dugg för det finns andra som tagit vid där i stället. I dag tog man äntligen och snyggade till en Ram efter som man inte var nöjd med den och det fatades lite färg på visa ställen så tog man och fixade det i dag så att den äntligen kan komma upp på väggen igen.

 

 

Av cecilia wallenius - 29 april 2020 16:58

Denna lediga dag hade man inte så mycket planerat. Men jag tog och fixade en hel del ändå. Bland annat måste man nog säga att man är besatt i ansiktsmasker jag älskar det verkligen så i dag så fyllde man på det förrådet plus att man ska testa två nya i helgen då det är dags för spa.

 

 

 

Det blev även en ansiktstvål in handlad med som jag är lite sugen på att testa på efter som man inte ägt någon så det ska bli intressant att testa.

 

 

 

Nu till kvällen tog man och testade att göra en kaffe drink och den kommer man nog att göra i sommar om det blir varmt.

 

 

Av cecilia wallenius - 24 april 2020 19:37

denna dag blev det inte som man tänkt sig tanken var att jobba men mitt huvud gjorde ont varje gång man tog ett steg så det var bara att krypa ner i sängen och sova vidare och hoppas på att det skulle bli bättre. Vilket det gjorde framåt dagen men den kom och gick så det har inte blivit så mycket av denna dag som tur är så finns det ljudböcker att lyssna på. Plus att man såg att en av sina författare kommer ut med en ny spännande bok snart. Nu till kvällen fick man ett pyssel ryck och tog ett andra tag med att fia mina ramar till mitt lilla rum och denna gången byggde man upp med en torkställning av blompinnar som stöd och jag tror det blir bättre det ser så ut nu i alla fall.

 

 

 

Sen har man äntligen hittat en filt så att mina klockarmband kan liga snyggt i min garderob.

Av cecilia wallenius - 18 april 2020 18:42

Denna dag var det tänkt att man skulle ha fixat lite i sitt hem men i går kväll brann motorn på min smoothies maskin upp så i dag var man tvungen att åka ut och inhandla en ny till måndag så att man kan bli mätt på jobbet på måndag för jag har märk att smoothies mättar väldigt bra. Sen så blev det en liten koll på ansiktsmasker det går bara inte att låta bli att kolla på sådant när det gäller mig. För jag har blivit mycket mer mån om mitt ansikte på sista tiden och även min hy. Denna dag kommer att avslutas med lite spa och testa en för mig ny ansiktsmask. Men jag kommer inte att handla den igen tror jag i alla fall som dt ser ut i nu lägget.

 

 

 

Men man kan ju ändra sig 

Av cecilia wallenius - 15 april 2020 17:20

Denna lediga dag tog man och ägnade sig åt lite fix och handling jag tog och fyllde på mitt ansiktsmask förråd lite.

 

 

 

Och sen blev det en skön middagslur och samla lite krafter för att fixa till lite mer på mitt nya skrivbord nu ska all laddning förutom det man har vid sängen vara samlade på ett ställe.

 

 

 

Sen har man även kollat hur måna klockarmband man har nu och börjat använda ett av dom nya som jag var lite tveksam till i när jag fick det men så fort jag fick det på mig så är det väl godkänt.

 

 

 

Så nu ska man bara fixa en armbands hylla i sin ena garderob så man kan använda dom lite mer. 

 

 

Av cecilia wallenius - 11 april 2020 17:30

Denna dag ser inte ut som alla andra påskar jag brukar fira min påsk hos min mamma men på grund av coronan. Så ska man ju inte resa så jag var inte välkommen hem. Så jag fick fira i Linköping i stället och som tur är så är det soligt och det finns en del släktingar här att fira med så det blev att fira i deras trädgård detta år.

 

 

 

och man av slutar denna dag med en skön ansiktsmask.

 

 

Av cecilia wallenius - 10 april 2020 16:59

Denna fredag har man bara njutit av livet och tagit och städat i sitt sovrum efter renoveringen av mitt arbetsrum så blev det inte av men nu när min dator fått flytta hem till sig igen.

 

 

 

Så passade man på att göra det snyggt och jag bestämde mig även för att ta bort mina mattor där inne och ersätta dom med något annat vad vet jag inte ännu men något som är lättare att dammsuga och hålla rent. Jag tog även och gjorde mina första fattiga riddare så nu har jag nog min onsdags frukost spikad då man inte jobbar förstås.

 

 

 

Denna ska även fyllas med ansiktsmasker eftersom man är ett stort fan av det och jag älskar att mitt ansikte blir mjukt och lent mellan varven och man har inte bara dessa.

 

 

 

Utan även från the Body shop som man älskar och dennn hyllan ska med fyllas på

 

  .

Av cecilia wallenius - 6 april 2020 17:45

Denna dag var det tänkt att man skulle ha jobbat men efter som man lyckades att bli förkyld i går så blev det att stanna hemma ett tag. Men jag tog och städade lite i mitt vardagsrum och fixade ett par mysbyxor så nu kan man äntligen knyta dom i midjan annars har man bara sovit en dag som denna det har även blivit lite koll på mer ansiktsmasker sen vad man vill inhandla i Göteborg om man nu kommer dit i sommar på grund av denna coronan men man kan ju alltid hoppas på att man kommer dit efter som det finns en hel del jag skulle vilja köpa som inte finns i min lilla stad jag bor i.  nu ska man snart göra sin underbara kvälls rutin 


 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards