Alla inlägg under augusti 2013

Av cecilia wallenius - 19 augusti 2013 17:03


I dag efter jobbet blev det lite ärenden gjorda bland annat var jag och lämnade tillbaka en bok på biblioteket sen blev det mer garn och nylontråd så att jag kan sticka och göra mer makrame armband. Men innan jag åkte till jobbet tog jag och beställde lite tåg biljetter efter som jag ska ut och resa lite nästa vecka. Jag har även tagit på nytt och börjat på min bolero så nytt vet jag hur jag ska göra och hoppas på att kunna använda den innan värmen försvinner men i såna fall så har jag den till nästa sommar. Det blev även lite makrame armband gjorda en dag som denna och denna gång tog jag och knöt med pärlor och man kan väl säga att man blev nöjd med resultatet. Så det kommer att bli även med pärlor i fortsättningen. Så att man kan variera sig lite om man vill ha med eller utan pärlor men jag är väldigt nöjd med det första makrame armbandet med pärlor så det kommer att bli mer av den varan. Nu ska jag ta och fortsätta att pyssla vidare och sticka lite på min bolero kofta så att även den kan bli klar men til helgen blir det nog lite mer armband gjorda.

 

Av cecilia wallenius - 18 augusti 2013 15:46


I dag tog jag och bakade mitt egna bröd sen har det blivit lite mer koll på garn för jag har hamnat i sticknings träsket ordentligt men jag vill inte där i från på ett bra tag för det kommer att få bli fler benvärmare och även några mer sköna stora tubhalsdukar så att man har och byta med. Det ska även bli några handleds värmare med som kommer att passa perfekt till det andra. Så jag får väll se om någon stickning åker med till Göteborg så att man kan fördriva tiden på tåget. Både ner och hem men det kommer det nog att få göra men då tar jag nog bara med antingen så att jag kan sticka benvärmare eller göra handleds värmare. Det får jag se eller så blir det båda efter som dom är så lätta att ha med sig. Annars har jag inte gjort så mycket denna söndag. Nu ska jag ta och fortsätta att njuta av kvällen och se vad morgondagen kan bjuda på men jag kommer få hembakat bröd till frukost.

Av cecilia wallenius - 16 augusti 2013 20:57


Då var lägenheten städat till helgen vilket är underbart. Jag har även tagit och stickat lite på min andra benvärmare så nu börjar även den bli klar. Nu till kvällen var jag åt åt middag hos min ena syssling med familj annars har jag inte gjort så mycket denna dan jag tog även och plockade bort lite böcker i min bok hylla men det kommer komma dit fler men denna gång endast i pocket efter som det är smidigast att ha med sig när man är ute och reser vilket jag är i bland. I helgen har jag annars inga planer mer än att njuta lite av ensamheten för Andrea åkte till Nyköping och är där över helgen och kommer inte tillbaka förens på söndag så jag får väll se vilka vanor jag tar mig för. För vi är väldigt ordnings samma båda två. Nu ska jag ta och fortsätta att njuta av kvällen och se vad morgondagen kan bjuda på

Av cecilia wallenius - 14 augusti 2013 19:49


Denna dag har jag fortsatt att sticka och städa nu till kvällen tog jag och fixade två ljudböcker till telefon som jag tänker ta och lyssna på när jag åker till Göteborg om två veckor. Jag har även hittat en ny stickring och väntar bara på att den ska komma ut i affären med lite annat som jag funderar på att inhandla till höstmörkret så man för det mesta vill vara inne och mysa och pyssla det har även blivit lite städning bland mina ljudböcker och lite kopiering av några av dom som jag ännu inte har orkar föra över till cd. Men nu ska jag ta och fortsätta at njuta av kvällen så får jag se vad morgondagen kan bjuda på

Av cecilia wallenius - 13 augusti 2013 19:44


Denna jag har jag ägnat åt lite städning och stickning förstås det har även blivit lite desperation till nya armband so,m jag funderar på att göra nu när höstmörkret närmar sig och man vill bara vara inne och pyssla jag har även tagit och stickat klart en av mina sockor så när den andra är klar så ska dem provas så vi slipper fötterna frysa jag har även gjort lite makrame armband som med börjar bli klart nu ska jag ta och fortsätter att njuta av kvällen så får jag se vad morgondagen kan bjuda på

Av cecilia wallenius - 7 augusti 2013 19:13


I dag efter jobbet gjorde jag lite ärenden innan jag tog och cyklade hemåt bland annat tog jag och fyllde på lite på mitt garn lager så man kan ta och sticka lite till på sånt man inte har börjat på men tänker göra. Det har även denna dag blivit lite makrame armband gjort med så men kan nog säga att jag har hamnat i både sticknings och makrame träsket men jag vill inte komma upp från något av dom efter som det är så roligt att göra både två av dem så där lär jag nog stanna tills jag tröttnar och hittar på något annat. Men det lär nog dröja. Jag tog även och fyllde på mitt The förråd så att man är förbered när höst mörkret kommer för då är det mysigt att sitta med en The kopp under en filt och mysa. Med lite levande ljus. Nu ska jag ta och njuta av kvällen för att se vad morgondagen kan bjuda på.

Av cecilia wallenius - 6 augusti 2013 15:30


I dag efter jobbet blev det fortsatt stickning på min korta poncho som börjar bli klar för användning. Sen ska jag ta och börja på min bolero där jag har fattat hur man ska göra så att även man kan ta och använda den innan sommaren är slut. Men då har man den till nästa sommar om inte annat. Annars har ja inte gjort så mycket denna dag förutom att stickat så att man kan börja på något nytt efter som det går både fort och enkelt med qick nick så är det roligt att kunna sticka när man inte kan sticka som vanligt. Så jag får se vad jag börjar på efter min bolero jag har visserligen en liten kaninfamilj som jag har lovat mitt syskonbarn så det lär nog få bli det snart. Nu ska jag ta och fortsätta att njuta av kvällen och se vad morgondagen kan bjuda på men det lutar åt något nytt sticknings arbete efter som min poncho börjar bli klar att användas vilket kan vara skönt att använda på kvällarna.

Av cecilia wallenius - 5 augusti 2013 18:13


I dag tog jag och snyggade till håret efter att man slutade annars har jag inte gjort så mycket en dag som denna förutom att stickat förstås. Jag har även kommit på hur man stickar en bolero så när jag är klar med min korta poncho så ska jag ta nya tag men min bolero. Jag har även tagit och gjort lite armband i makrame. Men nu är det dags att ta och njuta av kvällen och pyssla vidare med både stickandet och knyttandet för att se vad morgondagen kan bjuda på

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards