Alla inlägg under oktober 2012

Av cecilia wallenius - 22 oktober 2012 16:32


I dag efter jobbet var det kompletterings handling av lite tyg. Jag tog även och fyllde på förrådet med lite bra ha saker som mat och annat innan jag styrde stegen hem för att laga lite mat. Kvällen kommer jag ägna mig åt lite stickning och sen kanske jag ska ta och klippa till fyra kuddfodral så att det bara är att sy i hopp dom i morgon när man har slutat jobbet. Det var allt för i dag nu ska jag ta och fortsätta att sy och sticka så man har ett snyggt hem snart

Av cecilia wallenius - 17 oktober 2012 16:33


I dag efter att man slutade jobba blev det lite handling innan jag åkte hem och hämtade ut det sista av mina fyra paket som jag hade beställt denna dag var det akvariet som fick sig lite bättre städutrustning nu ska det bara inhandlas lite nya fräscha nya växer ditt så blir det dom nytt igen ett tag i alla fall sen är jag sugen på lite mer fiskar med så det lär nog bli det med men kanske inte samtidigt. Annars har jag tagit och tvättat lite och även klippt till tyg för att sy lite kuddfodral till mina kuddar i soffan det har även blivit lite stickat med. Nu ska jag ta och fortsätta att njuta av kvällen och villa min onda fot som jag troligt vis har stukat nu till kvällen så det blir att sita och sticka resten av kvällen och även lite villa sen får jag se hur morgondagen blir.

Av cecilia wallenius - 16 oktober 2012 16:38


I dag var krafterna tillbaka och det var dags at åter jobba efter att ha varit hängig i några dagar så tog man och jobbade efter jobbet var det dags för lite städning jag var bland annat och lämnade tillbaka lite på biblioteket innan jag åkte hem och hämtade lite pant flaskor som jag hade för att hämta lite paket och även fylla på med lite bröd. Så nu kan man ta och sticka lite kuddar till sovrummet och även lite annat. När jag kom hem tog jag och sydde i hopp två kuddar till gästsoffan det blev även lite tvätt som kom till sina lådor så nu kan man nästan ta och njuta av ett rent och snyggt hem jag kom även på att jag ska ta och sticka en kudde till till gäst soffan så men av ett utav det garn jag redan har så snart kan man ta och njuta i den med det ska nog bli lite kuddfodral sydda med. Så man kan ta och njuta i den riktigt ordentligt. Nu ska jag ta och sticka lite och njuta av resten av kvällen och se vad morgondagen kan bjuda på.

Av cecilia wallenius - 15 oktober 2012 17:57


I dag stannade jag åter hemma för jag kände mig sjuk redan i går kväll och jag kände mig inte piggare i dag på morgonen dessutom hade jag lite huvudvärk så det var bara att sova vidare fram åt dagen tog jag och stickade lite på sånt som jag håller på att färdig ställa så nu kan man snart börja på lite nya arbeten där bland annat kommer det att få bli sockor till kalla fötter och ha i sängen när man sover. Annars har jag bara tagit det lugnt och försökt att vila upp till helgen. Det har även blivit lite koll på akvariedekoration så nu lär mitt skeppsvrakgods tema som jag har bli riktig verklighet och det kommer bli snyggt med lite nya växter och gömställen för mina husdjur. Annars har jag för det mesta tagit och stickat när huvudet inte gjorde ont vill säga men i morgon tar jag och jobbar igen efter som den förkylning jag trodde jag hade inte blev något med. Men nu ska jag ta och fortsätta att sticka så att jag kan ta och sy i hop lite till veckan och börja på en ny kudde till min säng i sovrummet som ska få lite prydnadskuddar stickade. Så det kan bli fint när sängen är bäddad som den ska.

Av cecilia wallenius - 14 oktober 2012 16:49


I dag stod det storstädning av sov rum så nu Kommer det att bli riktigt fint där inne även resten av lägenheten ska storstädas men det tar jag och gör i veckan jag har även varit och handlat lite bland annat lite tyg och kuddar till min soffa i mitt lilla rum så nu ska det bara inhandlas lite röt tyg sen är är det bara att ta och sy både kuddar och lappöverkast det ska även fyllas två kuddar och sys i hopp dom med annars har jag för det mesta tagit och stickat för att få klart så mycket som möjligt till veckan då jag även jag ta och färdig ställa det jag har liggande. Även mat förrådet har blivit lite på fyllt för mig och mina husdjur så nu klarar vi oss ett tag till . Det har även blivit lite koll på bland annat lite mer städ saker till akvariet och lite mer gömställen dit med och jag tror jag har hittat något som passar temat dit så det lär nog få bli lite snart vad jag vet. Annars har jag bara tagit de lugnt och stickat så mycket jag orkar för jag känner mig inte frisk det sista kuddarna till soffan är inhandlade så nu väntar det bara på att få sydda lite kuddfodral så det kan bli snyggt jag ska även ta och sy ett lappöverkast dit med så att det kan bli riktigt snyggt nu ska jag ta och njuta av resten av kvällen får jag se vad morgondagen kan bjuda på för skoj.

Av cecilia wallenius - 13 oktober 2012 17:20


I dag på morgonen tog jag och sydde i hopp ytligare ett kuddfodral till min soffa i mitt lilla rum. Så nu ska det bara inhandlas lite mer kuddar så det kan få bli riktigt mys soffa jag ska även ta och sy mig ett lappöverkast dit så det kommer att bli super snyggt. Jag har även tagit och stickat lite så nu börjar det som ligger även bli klart och väntar på att bli i hopp sytt. I morgon ska jag ta och inhandla lite mer kuddar till soffan så att det kan bli snyggt. Jag har även tagit och klippt till lapp tyget till mitt överkast till soffan så nu ska jag bara inhandla lite mer tyg sen är det bara att ta och sy så man kan känna att man har inrett ett rum i sin egen still och alldeles själv. Jag ska visserligen byta ut lite möbler så jag vet vad jag kommer att ge mig själv i julklapp i år det kommer nog få bli ett hörn skrivbord som är i samma serie som soffan så det kommer at bli riktigt snyggt jag ska även ut och leta efter en bra arbets stol och byta ut den jag har. Det har även blivit lite stickat med så nu kan man snart ta och börja på en ny stickning. Jag har även tagit och beställt lite bland annat så att jag kan dekorera två kaninner och två dockor så nu kommer man ta och sticka lite så att det blir klart när det är leverans på dom vilket kommer vara ganska snart. Annars har jag inte gjort så mycket denna dag. Men nu är det mys kväll och lite stickning som gäller så att det kan få bli klart snart.

Av cecilia wallenius - 12 oktober 2012 18:18


I dag blev det inte vad jag tänkt. Tanken var att jag skulle jobba och efter jobbet ta och fixa lite till helgens pyssel men i stället så fick jag vara hemma och sova ett antal timmar. Fram åt dagen mådde jag bättre och tog jag och kollade på lite tyger och garn till mitt hem och hittade en pläd som jag tänker ge mig på att sticka när jag är lite mer varm i kläderna på stickandet. Annars har jag för det mesta ägnat dagen åt att sticka så mu börjar det att likna något som lite kaniner och även en docka börjar ta form nästa vecka ska jag nog ta och sticka lite grodor som ska få bo bland mina kuddar i sovrummet. Jag har även tittat på mönster till en väska men inte hittat något än men tyget är hittat till en liten barn väska som jag funderar på att sy och ge bort med de varse saker besående av lite docka och kaniner. Som ska få bli klara i helgen. Även lite kort till min hall och mitt sov rum har kommit nu väntar det bara på att få rammar sen ska även dom upp på väggen denna dag har jag även tagit och syt klart två kuddar till en av mina soffor och man kan väll känna sig nöjd av resultatet så nu måste jag bara inhadla lite mer tyg och kuddar så att resten av soffan kan bli snygg med jag ska även ta och sy ett lappöverkast dit med. Nu ska jag ta och njuta av resten av kvällen.

Av cecilia wallenius - 11 oktober 2012 17:10


I dag tog jag och fyllde på med lite mat varor och annat som man behöver i ett hem innan jag styrde stegen hem. Där jag tog och kollade på lite garn och tyg. Nu till kvällen tog jag och stickade lite på en kudde till mitt sovrum som kommer att bli super snygg tillsammans med lite andra kuddar som jag också ska ta och sticka jag väntar även på lite förstoringar på mina två troll som kommer hamna i mitt sovrum med men dom har ingen ram ännu men det ska få guldrammar så det blir snyggt där inne. Till helgen tänker jag nog se till att få klart lite på min lilla pyssel helg som jag har liggande så man kan få njuta liter. Nu ska jag ta och njuta av resten av kvällen och se vad morgon dagen har att bjuda på det blir i alla fall lite pyssel i morgon eftermiddag vad jag vet

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards